lørdag 1. oktober 2011

Trym svømmer

I dag har vi hatt en rolig formiddag hjemme. Tage og Geir dro avsted i morges på trening, og Tage var spent på hvordan det skulle gå i dag. The Lions hadde virket litt skumle for Tage. han hadde vist ikke hatt så veldig lysttil å trene med de i starten. Men, det hadde gått seg til og når treninga var ferdig var han fornøyd. I følge Geir var det flere gode spillere så der har jr mange å bryne seg på hørtes det ut som... Gleder meg til å være med til onsdag;0)

Trym og jeg var hjemme med leksearbeid og baking. Matteleksene til gutta gjøres via ett nettsted og det er lagt opp med mye lek. Både Tage pg Trym syntes det er ok å holde på med mattelelsene på den måten. Virker på meg som en bra opplæringsmetode. Læreren skaffer seg også god oversikt over den enkelte elev.

Trym slapp endelig armringene i dag! Det kan ha noe med at jeg snakket med svømmetrener Ahmed som var i bassenget samtidig med oss..... Må ærlig innrømme at både Geir og jeg syntes det begynner å bli på høy tid med at Trym gir slipp på armringene og begynner å svømme. Vel, han er ikke akkurat overivrig til å høre på oss, så vi har flere ganger snakket om å engasjere en som kan bistå med litt svømmeopplæring. Etter jeg hadde lagret Ahmed sitt nummer på telefonen og avtalt at jeg skulle ringe ham dersom det blir aktuelt, var Trym veldig klar for å prøve seg uten armringer. Etter 5-10 minutter svømte han 3-4 tak. Hurra hurra!!!! Stolt gutt selv også. Han spurte meg i kveld om det går ann å fjerne telefonnummer på telefonene... Ikke dum den gutten der altså;0)

I eftermiddagen gikk turen til Al Fardan 5. For spesielt interesserte se http://www.engelvoelkers.com/qa/al-waab/brand-new-compound-alfardan-gardens-5-402646.16592_exp/?language=en&elang=en

Vi sjekket i dag ut størrelse på medium og small hus i compounden. Vi endte opp med å reservere et "lite" hus, slik at vi ikke vil ha noen boutgifter her nede. Fornuftige å se;0)) Et "lite" hus inneholder gang, STOR stue, stort kjøkken og toalett i 1 etasje, samt "maides room" og bad. I 2 etasje er det LITEN stue/gang, 4 store soverom, 3 bad og stor takterasse. Tror det blir veldig bra ;0)



Eftermiddagen og kvelden har vi tilbragt i Souqen. Fantastisk plass.. Gutta ville gjerne gå å se på dyrene som er til salgs i dag også. I kveld syntes jeg det bare var trist å se alle dyrene som lå i altfor små bur og har det altfor varmt!!!


Hvem ønsker seg en orange kanin??

Uff uff.. Tage ville så gjerne vi skulle kjøpe en katt, men han forstod det ikke ville bli så lett for den katten når vi skal returnere hjem igjen... Kanskje det kan bli noen fisker etterhvert;0)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar