tirsdag 25. oktober 2011

Pannekaka

I dag startet vi dagen like etter første adhan, bønnerop klokken fem!!! Herregud er det mulig æ???? Gutta har aldri våknet så tidlig før, ikke da de var babyer en gang. Trym var tydelig fornøyd med 11,5 timers søvn og sang på badet samtidig med at han stod å tisset.... (umulig å få han til å sitte lenger desverre). Vi klarte å la han legge seg igjen, men halv seks var tålmodigheten til Trym slutt og han ville opp. Feberen var forsvunnet iløpet av natten heldigvis;0)

I dag ble vi foreldre invitert til å lese eventyr for barna i forbindelse med "book week". Tage sin klasse hadde "breakfast reading" klokken 0730, og Trym sin klasse hadde "parents reading" med snack klokken 1300. Barna ble invitert til å ta med en snack for å dele med de andre i klassen. Jeg fikk ikke helt bestemt meg for hva jeg skulle forberede i går, så jeg la meg med dårlig samvittighet over å ikke ha vært "flink mamma". Men, siden vi startet dagen så tidlig i dag, ble det pannekake steking på morgenen..... ;0)



Diverse snack i tage sin klasse.

Gutta syntes det var helt topp å ha med søte pannekaker, og det passet også bra siden jeg hadde forberedt meg til å lese Pannekaka av Asbjørnsen & Moe.



Trym sin klasse klare for å høre på eventyr.


Engasjert.....


"Snack time"
 Etter skoletid tok gutta og jeg turen til Al Fardan garden five, villa nummer 19- vårt kommende nye hjem. Var spent på om det hadde skjedd noe siden sist vi var der! Vi ble møtt av en strålende blid nabodame som ønsket oss velkommen. "You are going to love it here" sa hun.... En trivelig gest fra naboen som kommer fra Pakistan.

Huset derimot ønsket oss ikke akkurat velkommen. Der hadde det ikke skjedd noe siden sist vi var der. Når jeg gikk til resepsjonen å fortalte min bekymring for om huset ville være klart til torsdag klokken 10, så de rart på meg. "So it's meanly cleaning Madam?" Eh..... Ja, samt et vindu som er knust, et par dører på det ene badet som mangler, en bakhage som har levd sitt eget liv de siste årene samt en seriøs rengjøring av hele huset. Og, sist men ikke minst gardiner som skal vaskes. "Which curtain Madam?", "all of them of course...". Hallo!! Ingen som vet hvor lenge det er siden de ble vasket sist, og ikke har vi gardin trapp for å få tatt de ned heller....... Gleder meg til torsdag;o)

I morgen blir det pakking!!

4 kommentarer:

  1. Artig lesebilde!! Jeg er bare så veldig imponert over dere alle, synes dere er innmari flinke:-) Ordner seg med huset skal du se. Så blir det superfint med besøk av mamsen og papsen vet du, stole klem:-)

    SvarSlett
  2. Hei!
    Koselig og følge dere, morsomt og lese om samtalen med sjåføren din ;) Koselig bilde fra lesingen din, passet inn der du :)
    Klemmer fra Skjærhalden

    SvarSlett
  3. Så herlig å lese om livet deres. Vi følger nesten mer med dere nå enn når dere bodde på Hvaler (Da var det ikke daglige oppdateringer). Takk for flotte, ærlige og personlige skildringer. Da blir det ikke så overflatisk heller. Hils gutta, og lykke til med flyttingen. Kjersti og Tor Gustav

    SvarSlett