torsdag 6. oktober 2011

Sertifikat

I dag har de eldste på skolen hatt samling i gymsalen, og det var flott fremføring med sang og dans av 3 klassinger. Tage fikk diplom som beste ukeelev i klassen pga god innsats i den intensive engelsk undervisningen. Skal si det var en stolt gutt!! Artig med flinke gutter...

Bilde fra halvparten av elevene i samlingen. Tage på 3.rekke  forfra.
Jeg var å letet etter solbriller i morges før skolen begynte, men ingen briller å finne desverre. De sitter nok på hodet til noen andre tenker jeg. Fa..

Dagen happening for min del var å ordne med midlertidig sertifikat. Det er gyldig i en hel måned. Jada! Jeg hadde en avtale om å møte en mann fra COWI på Traffic Department klokken 0815. Jeg møtte opp, og en fyr kom å hjalp meg... Ante litt ugler i mosen med en gang, men da jeg spurte om han kom fra COWI fikk jeg "yes yes" til svar. I løpet av ca 8 minutter hadde jeg sertifikatet i hånden. I følge Geir kunne det ta "vinter og votter" før jeg ble ferdig. 3 av minuttene hadde jeg brukt på en synstest i et knøttlite rom med tre araberdamer som jeg knapt kunne skimte bak det sorte tøyet!! En øyetest som jeg passerte på håret.. Vel, med sertifikatet i hånden og noen rialer (qatarsk valuta) fattigere dukket den virkelige mannen fra COWI opp!! Jeg hadde da betalt den effektive hjelperen min noen rialer for hjelpen.. Men der var nok verdt det.

Jeg har også vært å tatt fransk manikyr og pedikyr til den nette sum av 180 kr. Må le litt når jeg skriver dette, for dette er ikke akkurat noe jeg gjør hjemme i Norge. Men, her har jeg jo mulighet til det. Ble så fint så;0)) Blir spennende å se hvor lenge det varer.

Geir har det fortsatt veldig travelt på jobb, men det har lettet noe. Gutta er mer fornøyde om dagen og jeg ser de trives bedre og bedre på skolen. På fritiden går det som det har gjort de siste ukene, mye i bading....





I morgen skal vi på båttur i regi av jobben til Geir og det gleder vi oss til. Blir spennende å se Doha fra sjøsiden. Båten skal kjøre ut til en av øyene utenfor byen. Der kan vi benytte oss av diverse badeaktiviteter før vi skal bli servert arabisk mat fra grillen. Bir nok bra.

Nå har temperaturen falt litt på kvelden, så i kveld er det kjempedeilig å sitte ute i bakhagen. Fortsatt opp mot 40 grader på dagtid, men luftfuktigheten har gått betraktelig ned. De siste dagene har det også vært mye vind, noe som også har vært veldig godt!

Da tar vi helg i Doha;0)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar