søndag 23. oktober 2011

Trym forkjøla

Trym har vært litt redusert hele helgen med stygg hoste. Det går nok over, det gir seg nok.... Skal litt til før jeg tar noen av gutta til legen, og ifølge Geir må han ligge på respirator før jeg får medlidenhet med at han er syk. Uff uff, sikkert men sant desverre det der altså!

Vel, omtanken er definitivt tilstede når en av gutta er syk, men å holde de hjemme fra skolen med litt feber er overdrevet syntes jeg... Tror kanskje Trym var litt over normalen i temperatur i morges. Men, han gav ingen protest, hoppet ut av senga og var nesten like blid, så da "bars" det av sted da.... ;0)


Dagens skoleantrekk

Gutta stilte i fotballdrakter, og det var det flere andre som gjorde også. Mange av barna hadde "nasjonaldrakter" og gutta var veldig glad vi ikke hadde tatt med bunaden til Qatar. Skoledagen startet med at alle klassene og flere frivillige foreldre var samlet i gymsalen. "Book week" ble startet ved at ett eventyr ble presentert med høytlesning på fire språk. Dette ble gjennomført ved at en leste engelsk, en dutch, en fransk og en arabisk. De leste noen sider hver seg, etter hverandre. Artig å høre de ulike språkene, tonefallene og engasjementet til leserne når de leste det samme eventyret.

Rektor hadde med seg et horn (tilsvarende det samme som jeg har brukt på fotballkampene til gutta. På Compass, skal dette hornet bli blåst i med jevne mellomrom iløpet av denne uken. Når signalet går, må elevene "droppe" det de driver med og begynne å lese i en bok.... Rektor fortalte at uansett hvor elevene måtte befinne seg denne uka, må de ha en bok i hånden. Signalet kommer til å gå- og da må de ha en bok tilgjenglig til å lese i!!! En morsom
aktivitet. Tage fortalte at signalet blandt annet hadde gått da de hadde svømming, og at de da hadde blitt fritatt fra lesingen;0)

Trym ble "frivillig tvunget" til trening i eftermiddag også. Etter å spist pannekaker og roet ned litt på sofaen ble han motvillig med. Treningen gikk greit, et par mål hjalp til på selvtilliten også. Så lenge det ikke er altfor mange instruksjoner å forholde seg til går det greit. Tage og jeg hygget oss med Sarah og sønnen. Neste søndag skal jeg få servert arabisk kaffe! Gleder meg allerede..

I kveld måtte jeg finne frem en tynn jakke når vi skulle spise middag ute. Det er fortsatt over 30 grader på kveldstid, men litt kjølig vind gjorde at det var godt med noe mer enn bare skuldre.

Geir overrasket med pannekake og is til dessert...;0)

5 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  3. Lurer i grunnen på om Tage har med Rosenborgdrakta? Oppfordrer isåfall til en skoledag med den, og bilde i bloggen selvfølgelig!!!

    Beate

    SvarSlett
  4. Hurra, jeg ble publisert!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvarSlett
  5. Fine gutter i de norske draktene!

    SvarSlett