mandag 17. oktober 2011

Oppholdstillatelse;0))

I dag har jeg hatt en stille og rolig formiddag i huset, og det har vært veldig deilig!!

Når klokka hadde passert ni i morges hadde jeg allerede rukket unna det meste av MÅ GJØRE I DAG gjøremål... Da hadde jeg servert kjæresten frokost, hi hi... Får se hvor lenge den gesten varer. Forberedt frokost til gutta boys,- det derimot varer vel kanskje til de flytter hjemmefra.... Fulgt gutta på skolen,- håper ikke det varer i altfor mange år fremover... Og løpt på mølla,- det derimot må jeg snart se å få en forandring på kjenner knærne mine... Men, så er det jo så herlig å da....

Resten av formiddagen har jeg lest i "En djevel i Prada", som jeg fikk av gode kolleger på jobb;0)) Jeg har også korrespondert frem og tilbake med LEIEBOEREN vår!!!! Hipp hipp hurra... i dag flyttet det nemlig en familie inn noen i huset vårt. Litt blandede følelser kjenner jeg, men vi tror det blir bra. Mamma og pappa har vært til god hjelp i prosessen....

Gutta er stort sett blide og fornøyde om dagen. Trym hadde med seg Rune, en kompis hjem fra skolen i dag. Pappan, som jobber sammen med Geir og resten av familien kom på middag. Det er den danske familien jeg har skrevet om tidligere... Rune, Trym og Tage lekte høyt og lavt en periode og jeg var redd de skulle komme gjennom kjøkkentaket en liten stund. Da Trym kom ned med blødende leppe, var det ingen som var helt klar over hva som hadde skjedd..... Det gikk nå bra, og ingen stor skade skjedd!

Geir kom hjem med den herlige nyheten om at den permanente oppholdstillatelsen hans nå er i orden. Det har vi ventet på en stund.. Nå kan vi begynne å se og forberede bilkjøp. Nå settes også prosessen igang for gutta og meg. Alle som søker om permanent oppholdstillatelse i Qatar, må gjennom en medisinsk undersøkelse, ta røntgen av lungene (for å utelate tuberkulose...) og ta blodprøver (sjekke blodtype og HIV test....)... Vi får smøre oss med tålmodighet og møte opp når vår tid kommer. Gutta og jeg har nå oppholdstillatelse til 7. November. Hva som skjer etter det er det ingen av oss som vet... Om vi får ny forlengelse av visaene våre i en måned, eller om vi må reise ut av landet for så å komme inn igjen for nye 4 uker. Vi får se, og fortsettelse følger;0)

Vi spiste blandt annet grillet norsk laks til middag i dag!! Norwegian salmon hadde de "jaggu" i nærbutikken, ikke værst. Jeg syntes jo det var litt stas å kjøpe det, og måtte selvfølgelig fortelle at jeg var norsk til han bak disken. Han gjorde ikke en mine da jeg sa jeg var fra Norge. Enten visste han ikke hva/hvor Norge er, eller så hørte han ikke etter hva jeg sa.... Dermed basta!!

I morgen er det Doha mums igjen. Det skal bli fint å treffe noen jenter, og drikke deilig kaffe på Starbucks;0)

Ikke tatt et bilde i dag........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar