søndag 9. oktober 2011

Arabisk

Da var det søndag igjen og ny uke. Første dagen i uka syntes jeg ikke noe om for å være ærlig! Opplever at ukestart blir en nedtur etter helgene hvor det er mye som skjer. Men, helgen varer ikke evig så da er det bare å ta dagen som den kommer.

I dag var det "coffee morning" i regi av skolen. Jeg spurte 4 av de andre mødrene som jeg så i klasserommet til Trym i morges om de skulle, men det skulle de ikke. Vel, jeg gikk nå jeg, men dro igjen nesten like fort som jeg kom. Ingen suksess i dag, men jeg kommer nok til å prøve igjen neste gang skolen drar igang tiltaket.

Var en snartur innom butikken i dag også. Jeg konstanterte at utesesongen er igang!!!! Butikkene her er nå fulle av utemøbler, telt og campingutstyr. Snålt syntes jo jeg når det er blitt oktober, men egentlig ikke så snålt allikevel. Det er nå utesesongen begynner igjen her nede. Nå fremover begynner folk i Qatar å gå på piknic i parken, dra på dagstur eller overnatting i ørken, sitte ute å grille osv....

Geir har vært å kjøpt 4 feltsenger vi kan ha til overnatting i ørken, og vi må få kjøpt oss et telt også ifølge de erfarne. Trodde kanskje vi kunne sove under åpen himmel, men det kan
være kjølig vind og sand som kommer fykene. Et stort telt koster bare noen hudrelapper og en en sovepose må en gi en hundrelapp for!

Fotballmammaer......
På fotballtreningen i dag ble Tage ivrig på å få Sarah til å skrive familie navnene våre på arbisk. Han kunne selv stolt vise at han kunne skrive navnet sitt på arabisk!! Det ene familie navnet etter det andre ble skrevet ned av Tage, for deretter å bli skrevet på arabisk av Sarah. Artig aktivitet for store og små. Koselig å treffe og prate med henne på mandager.

Veldig fornøyd Trym på vei hjem fra trening!
Den store "bilaktiviteten" er blitt å høre på lydbok. De ene boken etter den andre blir hørt på av glade gutter i baksetet. Kjekt å ha noe å høre på når vi forflytter oss fra "a" til "b". Er det noen av dere som har lydbøker dere vil låne bort til gutta, blir vi glade for det;0) Foreldrene mine kan eventuelt ta de med når de kommer...



I kveld ble det asiatisk take away. Vedig lettvint på vei hjem fra trening. Herlig å sitte ute å spise i bakhagen;0)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar