tirsdag 4. oktober 2011

Relax

I dag har Geir vært på møter hele dagen og jeg har av den grunn vært uten bil. Salem, privatsjaføren kom å henta meg å gutta og morges klokka 0700 og kjørte oss til skolen, og meg hjem igjen. Så kom han tilbake klokka 13 og kjørte meg for å hente gutta. Veldig grei ordning, men jeg syntes jo det er best å kjøre de selv og å disponere bil. Vi venter og venter på at Geir skal få permanent oppholdstillatelse slik at vi kan få kjøpt oss bil. I følge Geir blir en Tuareg, men vi får se. Biler koster en brøkdel av hva de gjør hjemme, så har man en bildrøm er det nå en bør realisere den drømmen. Har ikke akkurat noen bildrøm jeg da.... 

Formiddagen i dag har jeg brukt til trening og soling! Helt greit med en sånn dag. Det har vært 39 grader, men mye vind så jeg holdt ut i sola et par timer. Når det gjelder trening, blir det mye løping på mølle. Jeg tror, og vet det hadde vært fornuftig å begynt på et treningssenter for variasjon. Det blir nok det etterhvert tror jeg... 

Tage lærer seg arabisk

Tage kom hjem med kladdebok med arabisk i dag. Artig!! Han har skrevet og laget ID-kort og tegnet. Han syntes det var litt stas selv også, og spesielt at kan kan skrive navnet sitt på arabisk.

ID kort på arabisk....
Mrs Fathers, læreren til Trym fortalte at Trym hadde pratet, svart og spurt etter hjelp i dag. Læreren var så glad når hun fortalte meg om framskrittene til Trym. Fantastisk tenker jeg, at det begynner å komme seg med engelsken. Følelsen av å ikke forstå og å være utenfor kan ikke være mye stas! 

Vi har vært å bada i dag også, og Trym er veldig ivrig på å svømme uten armringer. Ser ut til at vi må på Mc Donalds om ikke lenge. Har lovet hantur dit, med meny nummer 6 når han svømmer en kortlengde i bassenget (10 m kanskje?) Godt det da finnes alternativer for Geir og meg!

I kveld ble det middag ute i bakhagen. 38 grader, men deilig vind gjorde det levelig å sitte ute.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar