tirsdag 11. oktober 2011

Foreldresamtale

I morges var jeg på informasjonsmøte på skolen om faget IPC. Det står for international privat curriculum. Dette er et fag som gutta har flere timer med i uken. Vi kan på en måte sammenligne arbeidsmetoden de underviser og jobber på som PBL arbeid for de som kjenner til det. Veldig kort fortalt jobber elevene med ulike temaer og belyser de på ulike måter.... En veldig fin måte å tilegne seg kunnsakp på.

Turen i morges, gikk videre til treff med Doha mums for første gang. Doha mums har ulike treff flere ganger i uken på ulike cafeer rundt i Doha. I dag var det på et kjøpesenter like ved skolen gutta går på, så det var veldig lettvint. Der var det flere med meg som møtte opp for første gang. Mange hundre mammaer i Doha er medlemmer i foreningen, 12-1300 ifølge hun som ledet. De har mange forskjellige forum. Jeg tenker at det kan være koselig å møte andre mammer på kaffe en formiddag i uken, og å bli med ut å spise middag på et av hotellene en kveld i måneden! Det var hyggelig selskap og god kaffe, så dit drar jeg neste tirsdag også;0)

Rett etter skolen var jeg på foreldresamtaler. Først ute var klasselæreren og engelsklæreren til Trym. De syntes begge det var store fremskritt og opplever at han er mer deltagende og forsår mye mer enn da han startet. Masse skryt for dyktighet i matte, så der må han få litt ekstra utfordringer (har ikke arvet dette fra meg...). Vi var også innom temaet at Trym er "nærtagen" og blir lett sår (det derimot har han nok fra meg...). Lærerene opplever dette litt frustrerende siden de ikke ønsker å "upset him" unødvendig... Vel, jeg sa at temaet også blir tatt opp hjemme med jevne mellomrom, og at vi jobber med saken om at Trym ikke må være så "nærtagen og bli så fort lei seg...

Tage sin lærer opplever også at han er mer deltagende i klassen. Hun hadde også fått med seg at han er glad i å spille fotball, og nå er de ute i friminuttene og spiller ball. Tage er definitiv mer fornøyd om dagen, og er en flink skole gutt sa Mrs Djedid. Engelsklæreren hadde bare skryt å komme med. Han var veldig glad og stolt over å gi Tage setificate forrige uke.. Ble helt rørt av all skryten om gutta våre i dag jeg.

I eftermiddag har vi vært på handletur hele gjengen. Greit at vi ikke har den fritidssysselen så ofte kjente jeg.... Det ble blandt annet kjøpt inn telt, soveposer og bord så nå er vi klare for overnatting i ørken!!

1 kommentar:

  1. Hei!
    Nå må jeg prøve og legge inn en kommentar igjen her. Snakket jo med deg i stad! Nå har jeg begynt og blogge litt også..mye og sette seg inn i da for en gammel dame på 50 ;)

    SvarSlett