mandag 3. oktober 2011

Lekser

Vil først skrive at vi har dårlig internett tilkobling til tider... Det gjør det vanskelig å få lagt inn bilder, og jeg bruker mange ganger LANG tid på å få lastet de ned. Derfor blir det dager med få eller ingen bilder desverre.

Tage og Trym har begge ukelekser. Skolen ønsker at elevene leser 30 minutter hver dag, men det fåR vi ikke vi til desverre. Interessen daler fort, og jeg syntes det er vanskelig å tvinge de til å lese. Men, det blir lesing hver dag, og det går bedre og bedre. Trym kunne ikke lese flytende før vi kom hit, så det blir vel litt for mye forlangt at han skal lese engelsk flytende... Tage leser nå veldig bra engelsk, og forståelsen begynner også å ta seg opp betraktelig.

Trym opplever fortsatt at han går på en dum skole der han ikke forstår noe. Tage fortalte i dag, at han hadde hørt Trym prate engelsk med en i klassen.... Var vel ikke den store samtalen, men at han er i gang er en trøst for meg. Trym kom hjem med bursdagsinvitasjon til en gutt i klassen i dag. Han har ikke spesielt lyst til å gå, men jeg får heller bli med. Tenker det er viktig for han å være sosial med de andre i klassen utenom skoletid også.

Matteleksene til gutta går ganske greit, men det flere ganger jeg må slå opp i ordboka. Har ikke de begrepene klart for meg, så det er godt jeg kjøpte med meg en liten ordbok. Den har blitt mest brukt i butikken foreløpig.

Geir kom hjem til normal tid i dag, og vi føler alle at vi har hatt en lang eftermiddag
sammen. Gutta har vært og bada, og Trym hadde svømt mange tak i dag. Han spør og spør om Ahmed må komme å ha svømmetimer med ham. Høres kanskje ut som vi har skremt han med Ahmed, men vi har ikke det... Tror vel egentlig ikke han trenger å komme, og det har vi fortalt Trym også.

Prosessen med ny bolig er i gang, og vi satser på at vi flytter siste helgen i oktober. Da kommer mamma og pappa også, så det passer egentlig veldig bra.

I morgen blir det sjafør til og fra skolen igjen, så da blir det å holde seg hjemme på dagtid. Jeg som hadde gleder meg til date på formiddagen med "Doha mums". Men, det blir nok flere anledninger til det....

Vi venter fortsatt på at Geir skal få permanent oppholdstillatelse. Det tar tid, selv om flere sier det skal gå fort når han har gjort unna det han har... Gutta og jeg fikk turistvisum på 1 måned da vi kom, og det begynner å nærme seg utgått!! Det blir tatt tak i, så vi blir nok ikke kastet ut. Alle slike prosesser tar tid her nede, og det hjelper ikke å irritere seg.

God høstferie til de av dere som har det;0)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar