torsdag 20. oktober 2011

Bankkonto

Da er det helg igjen! Fy søren så fort dagene og ukene går. Også for meg, som ikke jobber!

Trym hadde fått for seg at det var fredag og fri i dag, så han ble veldig misfornøyd da han måtte kle på seg skole klær og forberede seg til skolen i morges. Det varte heldigvis ikke så lenge...

Jeg hadde gjort avtale med Geir at vi skulle til banken for å opprette en konto i dag. Per dags dato får han lønnen i kontanter!! Etter å kjørt gutta i morges, kjørte jeg rett til Geir sin arbeidsplass og tok en kaffe i cafeen i underetasjen. Der drakk jeg kaffe og leste dagens Gulf Times. Mye som stod der gett! Alt fra at Qatar er verdens rikeste land per innbygger!!! - til at propofol hadde fått et dårlig rennome etter M.Jackson døde.....  Den mest underholdende siden var "ledige stillinger". Der ble det søkt etter mye forskjellig, og jeg fikk meg en god latter når jeg leste om et nystartet treningssenter som søkte etter ansatte. De ba om vedlegg på siste oppdaterte bilde! Det stod ikke at det skulle være passfoto for å si det sånn......

Etter mye venting på Geir, en ny runde hjem for å hente passet mitt- som jeg ikke hadde med, var vi på vei for å finne banklokalene.... Ikke noe særlig med kø heller (FEIL!!!!), men omsider så vi skiltet Doha Bank dukke opp på ett bygg. Etter å ha "dødd" fra bilen i en sidegate kom vi oss inn i lokalet og fikk trukket en kølapp. Da det ble vår tur, fikk vi beskjed om at vi ikke hadde med alle papirene og måtte komme tilbake med et skriv fra Geir sin arbeidsgiver som forteller om hvor mye han tjener. Viderer må banken vite hvilket beløp som kommer til å bli satt inn hver måned!!

Geir ble misfornøyd med bomturen, og jeg ble.... Ja, hva ble jeg?????? sur? lei? irritert? oppgitt? Premenstruell i tillegg, hjalp ikke akkurat på, så desverre ble formiddagen en dårlig opplevelse. Ble forsinket til å gå på norsk lunch, men var ikke i humør til være blid heller... Dro hjem å var sur å gretten for meg selv rett og slett!!! Barnslig- JA!

For dere der hjemme høres dette sikkert litt rart ut, men jeg blir bare så oppgitt av systemet her nede. Nå bruker jeg ikke energi på jobb, så det gjør nok sitt med meg det også. Hverdagen min er blir litt "enklere" her nede kjenner jeg.. Vanskelig å forklare helt hva jeg mener. Lage mat, vaske klær, rydde, kjøre hit og kjøre dit.... Jada;0/ Tidligere i dag klarte jeg ikke å se fordelene jeg har når jeg ikke jobber, men jeg ser de nå.... trene, lese, bade, shoppe osv... Og godt er det, at jeg ser de nå mener jeg. Men, på et tidspunkt tror jeg at jeg blir mett på dette og ønsker å jobbe igjen.

Når jeg henta gutta var surheten borte og vi var alle glad for at det nå er helg. På vei hjem fra skolen hadde vi en ubehaglig opplevelse i trafikken. Jeg har tidligere skrevet at det er mye vill bilkjøring her, og i dag fikk vi virkelig oppleve det på nært hold. Vi var på vei inn i en rundkjøring da det kom en stor landcruiser inn i rundkjøringen fra den andre siden. To menn i dishdash foran i bilen. De kom inn i rundkjøringen i en voldsom fart, med bilen hengende på siden med bare venstre dekkene i bakken. Dette skjedde samtidig med at gutta og jeg kjørte inn i rundkjøringen. Jeg ble livredd. Fikk mange tanker i hodet de få sekundene det varte. Jeg var redd de var ruset.. Men antagelig var det "bare" to mannfolk som hadde det veldig morsomt. De kjørte ut igjen av rundkjøringen med de to høyre dekkene nede i bakken!!! Fy søren... mye gææææren kjøring fra Qatar på youtube! Kom oss heldigvis hele hjem.

Vi har kosa oss hjemme i eftermiddag og kveld. Sett film og skypa med "Norge". I morgen har vi planer om en tur til The Pearl;0)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar