mandag 10. oktober 2011

Stryking

Stryking er kjedelig!!!! Kan ikke si det er meningsløst, men det er definitivt kjedelig. Jeg er heldig som har en svigermor som er glad i å stryke. Når hun er hos oss, stryker hun både skjorter og duker på "no time". Men, hun er jo ikke her i Qatar, så da får jeg ta strykingen selv.... I Norge stryker jeg lite klær, men her er det skjorter på skjorter som må strykes. Har blitt fortalt at jeg kan levere de inn til stryking dit vi skal flytte, så det kan hende det går den veien. Nok om stryking!

I dag har det egentlig ikke skjedd noen ting! Gutta har så klart vært på skolen, og vi har vært hjemme hele eftermiddageen og kvelden. Vi bruker en del tid på lekser de dagene det ikke er fotballtrening. I dag hadde Trym i tillegg med seg ekstra engelsk lekse, så da gikk det nå litt ekstra tid på det. Tage har pratet engelsk med hele setninger en liten stund nå, og i dag hørte jeg Trym for første gang. Trym har også pratet mye engelsk en periode nå, men hele setninger har jeg ikke fått med meg tidligere. Syntes de er veldig flinke. Jeg hadde forberedt meg på mye gråt og frustrasjon mtp skolearbeid, men det har gått over all forventning!

Skolen deler ut informasjon på informasjon. Det står ikke på det.... Både på papir og elektronisk. Har kjøpt en perm, så alle ark fra skolen går inn der!! Syntes egentlig det er litt mye informasjon til tider. Vi har også her, som i Norge en kommunikasjonsbok. Her blir den brukt nesten daglig, og veldig aktivt fra lærer til foreldre. I Norge opplevde jeg motsatt. Hver torsdag må vi foreldre signere i boken. Vi må også signere hver dag i en kladdebok som følger leseleksen. Der skriver også læreren kort om hvordan det går med lesingen. De får med seg enkle bøker med lite tekst og mye tegninger. Det gjør lesingen enkel og grei. Har nå skrevet og spurt om ikke Tage kan få litt vaskligere bøker.

I morgen skal jeg ha foreldresamtle med lærerene til gutta. Det er satt av 10 minutter per samtale. SÅ LITEN TID tenkte jeg med en gang, men det er sikkert nok. Jeg får som nevnt tilbakemeldinger daglig gjennom samtale i forbindelse med levering og henting av gutta, samt gjennom kommunikasjonsboken.

Geir skal og ta fingeravtrykk i morgen! Det er det siste som mangeler før han får oppholdstillatelse, så da begynner han å nærme seg målet. Fy søren ting tar tid her nede altså.

Vi har så smått begynt å orientere oss i bilverden og kjøp av bil. Akkurat nå er det en GMC Acadia som ligger høyt opp på lista. Geir er også innom Porche Cayenne og Wolkswagen Touareg. Vi får se... Akkurat nå kjører jeg rund med firmabilen til Geir som er en KIA Sorento. Fungerer utmerket både på landeveien og i ørken!!

I morgen skal jeg på coofee morning med Doha mums. Gleder meg til å se noen nye fjes;0)

1 kommentar:

  1. Flinke dere er alle sammen! Håper du treffer noen hyggelige damer i morra, stor klem:-)

    SvarSlett