søndag 2. oktober 2011

Pizza

I dag har vi hatt en helt "vanlig" dag hvis jeg kan skrive det.

Tage våkna før fuglene og stod ferdig påkledd på soverommet vårt klokka 0530!!! "God morgen mamma og pappa, nå er jeg klar til å gå på skolen". Smerte, hva skjer æ... Oppe tidlig er en ting, men klar for å gå på skolen første skoledag i en ny uke enn annen ting. Trym derimot ville ikke gå på skolen, og lurte på hva som kom til å skje dersom han spurte lærereren om han kunne gå hjem....

Jeg har brukt formiddagen til husvask. Vel, hele andre etasje er vegg-til-vegg teppe og det trengte virkelig en runde med sugærn i dag.. Tre minutter etter jeg hadde fyrt opp, stod jeg med en avrevet slange i hånden. Morken rett og slett, og kollapset midt i prosjektarbeidet mitt.

Trym har vært på trening i dag igjen, og jeg traff på "venninna" mi Sarah fra Egypt;0) Benyttet blandt annet anledningen til å spørre litt om hvordan deres hverdag og liv er her i Qatar. De er muslimer og praktiserer med å leve som gode muslimer har jeg inntrykk av. Ber 5 ganger om dagen, drikker ikke alkohol osv, osv... Hun kunne fortelle at hun og mannen skulle reise til Mekka i forbindelse med Eid holiday i november. Hun fortalte at hun har vært der tidligere også, før hun ble gift. Som kanskje flere av dere vet, skal en god muslim iallefall reise en gang til Mekka i løpet av livet. Reisen til Mekka vil koste henne ca 30000 norske kroner!! Jada...

Mdddagen i dag ble fortært på en italiensk resturant i nærheten av Geir sin jobb. Supergod pizza, og fantastisk pasta ifølge Trym!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar