onsdag 19. oktober 2011

Park

Utetemperaturen på bilen viste 29 grader da vi kjørte hjemmefra klokken 0705 i morges.... Juhu!!! Herlig, og spesielt siden jag hadde lagt planer om å trene ute i en park etter å ha kjørt gutta på skolen.

Jeg, og sikkert flere nordmenn med meg tenker på en park som et grøntområder med mange trær, planter, stier osv..... De flest parker i Norge kan passe en slik beskrivelse. I Qatar derimot, er en park en diger grønn slette med noen trær "histen og listen".

Jeg fikk testet ut Aspire park! Den ligger ikke så langt fra dit vi skal flytte neste uke. I morges var det meg, en STOR overvektig amerikaner, en araber med paraply og titalls indiske parkarbeidere i parken. Ikke akkurat trangt om plassen for å si det sånn... Deilig å kunne trene litt utendørs, men det er fortsatt litt for varmt å løpe syntes jeg. Da må jeg eventuelt opp veldig tidlig på morgenen, og det er jeg ikke helt klar for. 0610 er tidlig nok syntes jeg!

Nå blir prosessen med å få ferdig papirene til gutta og meg satt igang. Det får ta den tiden det trenger. Vi kom fort frem til at å reise ut av landet nå i helgen kom litt brått på, så vi utsetter det og ser hva som skjer. Evntuelt blir foreldrene mine med en tur til Dubai når de kommer.

Lunchen i dag ble sammen med kjæresten og Maria, en kollega. Indisk... Ble nesten mett av det nystekte nan brødet som ble servert før vi fikk maten servert.




Tage har vært trening igjen i dag. Vi hadde håpet å se den søte hundevalpen fra forrige uke, men den var blitt syk fortalte treneren. Vistnok alvorlig, men vi får håpe den klarer seg... De to siste gangene har jeg pratet med en mor fra Paraguay. Veldig trivelig dame det også. Koselig å bli kjent med noen av de andre foreldrene. I dag "fant" Tage seg til rette i gruppa med en gang, og det er så tydelig å se at han nå er en av gutta. Veldig artig å følge med, han er virkelig i sitt rette element ute på banen med ballen!!!

På vei hjem i kveld, møtte vi den norske "konsulen" i Qatar. Han har videreformidlet papirene til Geir som kom fra den norske ambassaden i Abu Dhabi. Det er så mye "greier" som må ordnes her nede for at vi alle skal få permanente oppholdstillatelser, så jeg har sagt jeg ikke orker høre alle detaljene rett og slett.....




















Desverre endte det med at vi tok middagen på Pizza Hut i kveld. Dårlig samvittighet!! I morgen blir det middag og rolig hjemmekveld håper jeg.







1 kommentar:

  1. Så koselig å lese om dere hver dag:-) Den dårlige samvittigheten kan du bare legge bort med en gang!! Straks helg igjen i araberland, det blir flint!! Masse klemmer:-)

    SvarSlett