onsdag 5. oktober 2011

Meny 6

Trym svømmer som en fisk!! I dag ble det middag på Mc Donald og meny nummer 6 på Trym.... Vi rakk å legge inn halvannen time i bassenget før fotballtreningen i eftermiddag. Trym er nå superivrig på å svømme og det var kortside på kortside som ble gjennomført uten pause.


Digg altså, men altfor stor porsjon......
Jeg har vært på lunch date med kjæresten i kjole og høyhelte sko! Pynte meg for sponsoren min i dag. Koselig å få til å spise lunch med Geir innimellom. Jeg må ærlig innrømme at jeg er litt på underskudd med sosial kontakt om dagen. På skolen er det alltid noen å prate med før henting av gutta, men det store sosiale midt i uka er litt i minus kjenner jeg. Føler at vi fremdeles er i etableringsfasen her nede, så det blir nok bedre.

På skolen er det ukentlige morgensamlinger for barna. Skolen fordeler disse morgensamlingene på to ukedager.  De yngste elevene på "early year"(3 og 4 år) og frem til og med 2 klasse, og 3-6 klasse sammen. Da er vi foreldre velkommen til å delta. En klasse deltar med en framføring hver sin gang. Flott ukesamling som foregår i gymsalen på skolen. Alle barna sitter pent på rekke og rad med bena i kors. Ikke noe tull der i gården altså.... På slutten sv samlingen kommer rektor og deler ut "golden cards" til elever som har utmerket seg positivt i klassen sist uke. I tillegg får en elev i hver klasse diplom for beste ukeelev! Så totalt ulikt hva vi er vane med hjemme i Norge. Det engelske skolesystemet støtter og bygger opp med å fremheve og styrke enkelteleven. Min førte tanke er at det er både positive og negative sider ved det også.Trym fikk et golden card, men var ikke klar over hva det var... Læreren hans sa jeg måtte forklare for han hvorfor han hadde fått det og hva golden card er;0)

Artig å være med Tage på trening i eftermiddag. Der gikk det unna, så Tage måtte stå på for å henge med i svingene. Mange gode unge fotballspillere samlet på ett sted! Flere av de har trent på fotballskolen i flere år.. Trym og jeg "kuler'n" helt på sidelinjen mens vi blir underholdt av guttene som trener.



Like etter dette bildet ble tatt, spratt jeg opp som en rakett(!) Da var det en bilkræsj rett bak den gule veggen dere ser på bildet. Lyktestolpen falt overende og nabodama trodde den var på vei inn på fortballbanen for hun sprang avgårde... Sykepleieren i meg la på sprang og prøvde komme meg over gjerdet. Jeg var helt sikker på at det måtte være alvorlige personskader mtp det smellet!! Men, alle i bilene kom ut gående og i god behold. Puh. Det var en skikkelig ekkel opplevelse. Resultatet for min del, ble at jeg mista solbrillene mine i virvaret. letet og letet, men fant de ikke. Jeg må nok ta meg en tur å lete i dagslyset i morgen tidlig. FAAA... altså. Ikke akkurat gratis de brillene. Smerte!

I morgen tidlig skal jeg å få ordnet med midlertidig sertifikat, og det er på høy tid. Er vist ikke bare bare å dra dit, så jeg må ha med meg en lokal "guide" fra jobben til Geir. Har også fått ordnet med visumet til gutta og meg en måned lenger... Halleluja!!

Blir også lunch med norskegjengen i morgen. Gledis;0) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar