tirsdag 1. mai 2012

Arbeidernes frihetsdag...

1.Mai i Doha er ikke det samme som 1.Mai på Hvaler! Her er det vanlig arbeidsdag i dag, og stakkars Geir kjørte avsted klokken halv sju som vanlig... Det var faktisk ikke før jeg gikk inn på nyhetene i morges, at jeg fikk med meg at det er 1.Mai i dag. Håper og tror mange av dere har hatt en strålende fridag hjemme i Norge!

Gutta takler varmen veldig bra syntes jeg, og det er ikke en eneste kommentar om at det er for varmt. De siste dagene har det vært over 40 grader, og nå i kveld var det 35 da vi satt ute å spiste. Det siste døgnet har luftfuktigheten steget, og det merkes godt! Geir sier jeg bare må forberede meg på mer fukt og høyere temperatur. "Oh my god" tenker jeg da.

Jeg har vært i Souqen å spist frokost med Anne og Caroline- fra Taiwan i morges. Et par timer rundt ett bord med hyggelig selskap gjør godt.

I dag, som de to forrige dagene ville gutta gå å bade i bassenget da leksene var unnagjort. Dette har blitt en eftermiddags aktivitet som blir satt pris på av oss alle fire. I dag badet ikke jeg forresten! Tage hadde en oppgitt tone i kveld fordi han syntes at de legger seg så altfor tidlig her nede. I tillegg syntes han at han og Trym nesten ikke har tid til lek på eftermiddagen. Da jeg fortalte han hvor mye mer tid de har til nettopp dette her, kontra på Hvaler vendte han det døve øret til. Ikke var det rettferdig at vi voksne var lenger oppe enn de hver kveld heller...

Vi har hatt middagsbesøk av svenske Jan, Cicci og Anders i kveld, og det bidro nok litt til at Tage var litt misfornøyd med å måtte legge seg da vi fikk besøk. Hm... Ikke så lett å forstå at man trenger x antall timer søvn når man er 9 år!

I 35 grader var det varmt å stå å grille, men hva gjør man ikke? Det ble grillet scampi og halloumi ost til forrett. Til hovedrett ble det tikka masala kylling spydd, og Cherry fish med diverse tilbehør. Vi ble vel forsynte og "slet oss" opp på takterassen etter ha sittet i bakhagen å spist og svettet! Gutta klager som sagt ikke over varmen, men vi voksne blir trøtte og slappe.

Nå har gjestene kjørt hjem og Geir har gått til sengs. Jeg hører kun airconditionen som går på "bånn gass". Den har stått på noen uker nå, og det blir lenge til den blir slått av igjen...

I morgen eftermiddag skal vi i Aspire Dome å se Evolution soccer slå Aspire! Heia Tage...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar