mandag 21. mai 2012

Hjemme alene dag...

De siste ukene syntes jeg det har vært veldig mye på programmet. Så mye at det er godt å ha noen rolige dager hjemme denne uken. Jeg har faktisk sendt mail og tilbydd "mine tjenester" til ett rekrutteringsbyrå i England som ansette sykepleiere her i Qatar. Så får vi se hva som kommer ut av det...

Jeg har også sendt oppsigelsen min til Sykehuset Østfold i dag. Det var faktisk mer trist enn jeg hadde trodd... Jeg skulle i utgangspunktet startet på jobb 1. September. Permisjonstiden min kan desverre ikke forlenges, så da gjenstod det bare ett alternativ- å si opp min faste stilling. Trøsten er at jeg sikkert får meg en stilling som intensivsykepleier når vi returnerer til Norge. Jeg velger å tro det iallefall...

Gutta har det bra, så enkelt og greit! De går fornøyde på skolen på morgenen og kommer hjem like fornøyde. Da kan vel ikke Geir og jeg være annet enn glade og fornøyde vi også.

Trym får stadig skryt av både matematikk og engelsk kunnskapene sine på skolen. Han er veldig stolt av å være blandt de beste i klassen i matematikk. Forståelig og kjekt for han, at han er god til noe han også! Det blir til tider mye oppmerksomhet rundt Tage og sport... I følge
engelsk læreren blir det trolig Fransk på han neste skoleår, fordi han ikke har behov for ekstra engelsk undervisning lenger. Jeg har nesten sluttet med å rette setningsoppbygningen hans når han skriver, og han går meg en høy gang når det gjelder gramatikk... Sier litt om han og kanskje mye om meg?! Ellers kan jeg fortelle at han er veldig opptatt av jentene i klassen, og jeg ser ansiktet hans gløder når han er i nærheten av de... Tror ikke han har det fra pappa'n!?

Tage henger godt med i fagene, og er nok mer "midt på treet" kunnskapsmessig. Det er veldig lenge siden han sa noe om at han "ikke henger med". Engelsken har etablert seg godt som dagligtale, men jeg håper for hans del at han fortsetter med ekstra engelsk neste år. Alternativet blir Fransk, men jeg tror han har mer enn nok å følge undervisningen på engelsk. Som læreren hans sa, er det stor forskjell på 2. og 4. klasse pensum... Tage sterke side er som dere vet sport, og han liker godt å "brilljere" med det!

Geir har igjen hektiske dager på jobb, og har vært sent hjemme den siste tiden. Jeg skjønner godt at han blir sliten og kveldstrøtt. Selv syntes han det går fint. Om det skyldes interessante arbeidsoppgaver, eller meg som har vært "like blid" på grunn av mye jobb er jeg litt usikker på... I morgen skal vi ha lunch date,og det gleder jeg meg til!

2 kommentarer:

  1. Flinke dere er, alle 4!! For min del kunne dere helst kommet hjem nå- synes dere har vært leeenge borte! Forstår godt at det var rart å sende oppsigelsen, men tviler på at det vil være noe problem å få jobb igjen når du er tilbake:) masse klemmer:):)

    SvarSlett
  2. Hei kjære Lindis!!
    ja, nå har det gått snart et år!!! hjelp!! tenk på alt det dere får oppleve og guttene blir gode i språk, heldig-griser. Vi hang litt borte på kunstgresset i dag, gutta trente, 25 grader - vi pratet om Tage som trener i litt annen temperatur i disse dager....
    kos dere videre og nyt livet!!
    hils guttene dine fra meg og mine gutter
    stor klem

    SvarSlett