mandag 7. mai 2012

Bilverksted...

I går morges da Geir skulle kjøre på jobb virket ikke airconditionen. Den virket kvelden før da vi parkerte, men det hjalp ikke det. I går morges virket den altså ikke! Det ble verksted tur på bilen for å fixe AC'n, og samtidig fikk vi utført 40' km service som var "like rundt hjørnet". Jeg tenkte i mitt stille sinn at der går tusenlappene...

Det ble tatt service, samt sveisa igjen ett høl i ett rør som var perforert- og av den grunn ingen AC, til den nette sum av 1200 norske kroner. Mulig det var noe mer også som jeg ikke fikk med meg. Ikke værst, og da er det ikke service igjen før på LENGE LENGE!

Geir er igjen inne i en hektisk fase på jobb, men det har han vel egentlig vært hele tiden om jeg tenker meg om. Han trives og syntes fortsatt det er spennende! Å jobbe slik Geir gjør i disse omgivelsene, og i den varmen som det er nå , klarer jeg overhodet ikke å sette meg inn i. Men jeg prøver og prøver...

I natt har vi hatt Mathias og Christian på overnatting. Glenn Tore reiste bort på jobb og Anne var på vei hjem fra Norge i går kveld. Veldig fint å kunne hjelpe hverandre når man ikke har familie rundt seg. Venner blir gull verdt!

Jeg var i bursdags party til en venninne fra Nederland i går kveld. Jeg ble overrskende invitert og kunne selvfølgelig ikke si nei. Det var ei dame fra Japan, "en haug" med nederlendere og meg! Hyggelige mennesker, gode tapas og kald drikke gjorde det hele til en trivelig kveld. Ikke uventet ble det gjettet fra hvor jeg kom, og heller ikke overraskende klarte de det! Når mennesker jeg treffer begynner å fortelle hvor fint de syntes det er i Norge, blir jeg så stolt! Jeg tror vi blir enda mer nasjonalistiske av å bo i utlandet. Den ene gjesten i går kveld, lurte på hvorfor i all verden vi hadde reist fra "your beautiful
country, and ended up here in Qatar".

Mange av familiene som flytter til Qatar, kommer fordi de ikke har arbeid i sitt eget land. Adre ser på det som ett "eventyr" eller en mulighet til å "gjøre noe annet". Mannen jeg pratet med i går, forstod ikke helt hva som fikk oss til å reise fra fantastiske Norge. Og til og med når vi hadde jobb hjemme begge to! Da jeg fortalte vi bodde "ute i havet" i ett lite øy samfunn gav han seg "enda over". "Creazy?, well meaby... But it's nice to do creazy thing
sometimes".

Jeg avslutter dagen innlegg med at jeg i morges kunne konstantere nok en vannlekkasje i huset! Jeg har kommet ut av tellingen for lenge siden, og i dag er det i veggen nede i stuen! Gratulerer med arbeidsfolk i huset igjen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar