torsdag 24. mai 2012

Keramikk maling

Trym har fått kort og fin sommer sveis i dag, mens Tage fortsetter å la håret gro. Det er ingen av oss som vet hvilken plan han har for håret sitt, og egentlig tror jeg ikke han vet det selv heller!

Da Trym fikk klipt seg, kom jeg i snakk med en hyggelig dame fra Qatar. Hun satt og ventet med datteren sin som skulle klippe seg. Hun forsvant fra "ventekøen" og kom tilbake med en kopp kaffe, og en pose donuts. En donuts til maiden, en til datteren, en til seg selv og en hun tilbød meg. Det er ikke hver dag jeg møter og prater med lokalbefolkningen. Å oppleve at kvinnene tar av tildekningen foran ansiktet for å vise frem ansiktet sitt, har jeg kun opplevd et par ganger tidligere. Damen i dag fjernet sløret, og pratet ivrig med meg om helt "vanlige" ting... Ett hyggelig møte med en arabisk dame. Tviler dog på at jeg kommer til å kjenne henne igjen om vi tilfeldigvis skulle møtes igjen!

Lunchen har vi spist på keramikk kafeen på "The mall", ett stort kjøpesenter i byen. Der har de ett stort utvalg av keramikk som man kan kjøpe og male. Vi endte med å male en matskål til katten til tanten til Marco, en liten kattepus, noen skilpadder og en liten espresso kopp! Vi malte og malte og malte... Alle med stor konsentrasjon, men ikke nok til at samtalen stoppet opp. Det skal mere til for det!





Nå er vi vel hjemme igjen, og gutta har vært å sett film i klubbhhuset. Det var Alvin og gjengen 3 på storskjerm i dag. I følge med en pose popcorn, som de får utdelt fra resturanten er de strålende fornøyde. De har akkurat kommet hjem, og nå er det "masing" om å gå til badebassenget. Får "hive meg rundt" før det går gæli oppe i 2 etasje! God kveld alle sammen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar