onsdag 16. mai 2012

Svømmestevne

Dagens happening har vært å sitte i en svømmehall i 3,5 time å se på svømmere. Enn at jeg skulle komme til å sitte i en svømmehall for å se jr på svømmestevne. Nei, det hadde jeg ALDRI trodd kom til å skje. Men så skjer det, og herlighet så artig det er!

Byen hvor dette skulle foregå, Al Khor ligger en liten times bilkjøring nord for Doha. Det er forøvrig byen hvor den norske fotballspilleren Kah spiller for klubben Al Khor. Svigermor, Trym og jeg var på den samme skolen å så på Tage i februar da han var med på friidretts stevne.

I dag var det tredje og fjerdeklasse som konkurrerte. De svømte noen individuelle øvelser, samt to forskjellige stafetter. Fy søren for en fart de små hadde, jeg ble bare så utrolig imponert. Jeg tenkte med skrekk og gru på stakkars Tage og hvordan dette skulle gå. Tage som lærte seg å kråle etter jul...

Skolebilde

Forberedelse til stafett


Det ble ingen individuell øvelse på han, men to ganger stafett hvor han begge ganger svømte krål. De vant sitt heat i begge løpene, så gutta var strålende fornøyde. Compass gjorde en fantastisk innsats etter få treninger i svømmehallen. Dette lover godt for neste år mente læreren!

Jeg avslutter med å ønske dere alle en flott feiring av nasjonaldagen i morgen. Vi skal feire sammen med "Norsk i Qatar". Gutta skal på skolen, men på eftermiddagen blir det tog, Gilde pølser, is, sjokoladekake og leker for barna. På kvelden skal vi fortsette å feire sammen med andre voksne... Esther, svigermoren til Anne skal være barnevakt til gutta. Heldige oss!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar