søndag 27. mai 2012

Feriedag

Enn at gutta sov helt til klokka halv ni i morges! Det høres kanskje ikke så lenge ut for dere, men for de å være er det det. De har sovet sammen på gjesterommet i natt, og det syntes de begge er stas. Sammen i en stor seng på ett annet rom... Litt feriefølelse! Det var noe annet da jeg var liten! Lasse, storebroren min og jeg syntes det var stas å lage "hus" under trappa å sove der. Da følte vi at vi var på "tur"...

I dag har vi hatt besøk av Marco, Mathilde og Anna. Vi har vært ved bassenget og badet, badet og badet... Med temperaturer på godt over 40 grader holder man seg for det meste i vannet. Etter lunch og enda mer bading var alle gutta og Mathilde klar for å bygge Lego. Utedagen ble avsluttet inne, og jeg tror vi fikk mer enn nok av sola i dag.

Desverre flytter Marco, Mathilde og Anna hjem til Italia i sommer. Pappa'n blir igjen i Qatar frem til jul, og dersom han får fortsette med ett nytt prosjekt i 2013 kommer Marco å co tilbake hit igjen etter jul. Det hadde jo vært veldig kjekt...

Nå i kveld har Geir og jeg vært en tur i gym'n. Der hilste jeg på ei veldig hyggelig dame fra Egypt. Hun fortalte at de har to barn på Compass, derav en gutt i samme årstrinn som Tage. De går ikke på samme Compass skole som våre gutter- det er totalt tre forskjellige Compass skoler i Doha, men alikevel... Ikke nok med det, men sønnen deres spiller også fotball på Evo. Det var sikkert ikke tilfeldig at jeg gikk bort for å hilse på henne før jeg gikk hjem i kveld! Vi har nå en "avtale" om å møtes når gutta trener på onsdag. Også der trener de på forskjellige baner, men til samme tid. Kanskje kan vi få til å kjøre litt annenhver gang dersom Tage går med på det... Han vil nemlig helst ha meg der HVER gang, og for å være ærlig, så syntes jeg vel i grunnen at det er ok selv også. Trym derimot hadde vel helst vært foruten "ventetiden" når Tage trener.

I morgen er det skole igjen, og det er ok syntes vi alle sammen. Jeg har planer om en tur i souqen for å kjøpe meg niqab i morgen. Må begynne å gjøre meg klar til å kjøre gjennom Saudi Arabia!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar