søndag 20. mai 2012

Utearbeid...

Vår og hagearbeidet hører ofte sammen hjemme i Norge! I Qatar er kombinasjonen vår (det er jo sommer her nå da...) og hagearbeidet ikke like stas pga varmen. Jeg liker å holde på ute i blomsterbedene og velger å tro at hjemme på Hvaler er bedene nå fulle av vakre fargerike tulipaner.

Her i Al Fardans Garden 5, villa 19 har jeg hatt den store "lukeformiddagen". Akkurat nå kjennes morgentimene i blomsterbedene godt på ryggen! Først en time på mølla, og deretter rompa i været i bakhagen er dårlig kombinasjon. Noen av plantene jeg kjøpte forrige uke fikk seg nye potter også, så nå er det fint der ute. Må bare sette oss ut å SVETTE og nyte bakhagen.

Vannnlekkasjen i veggen i første etasje ble forsøkt reparert for en uke siden, men det er fortsatt fukt i veggen. Etter x antall klaginger og en formann som klør seg i hodet og ikke helt vet hva som kan eller bør gjøres, kom det en maler av alle ting på døra i dag! "Painting Madam...?". Jeg blir stående å "glane" på han... "Painting on a wall that is still not OK?" prøver jeg meg med og viser han den fuktige veggen. "Oh, yeh... painting OK Madam". Hva sier en da æ? Jeg må si til dere, at jeg nesten gir opp hele "vedlikeholds avdelingen". Det ender med at jeg lar maleren komme inn med malingspannet sitt, og han begynner å male på den fuktige veggen! Fuktig i mine øyne, men tørr i maleren sine øyne. Smerte! Det kan jo ikke bli bra, men jeg gidder rett og slett ikke å si noe mer. I skrivende stund er den nymalte veggen nå i ferd med å "pulverisert" på de nymalte partiene... Herlig!

Min kjære er fortsatt på jobb, gutta sover i sengene sine, og jeg skal lese fortsettelsen av Nesbø sin siste bok "Gjenferd". God kveld alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar