lørdag 19. mai 2012

49...

I dag våknet vi med ny energi. Gårsdagen var litt slitsom etter 17. mai feiringen dagen før! Å feste er ikke lenger som det engang var... Noen blir aldri for gammel til å feste, men jeg hører desverre ikke med til den kategorien.

Doha har hatt en særdeles varm i dag, og bilen viste 49 grader midt på dagen! Jeg snakker selvfølgelig ikke om grader i sola, for der er det en temperatur jeg ikke engang tør å tenke på. Men, det er utrolig hvor godt vi har vendt oss til varmen her nede.

Vi har tilbragt formiddagen ved og i bassenget, og der var det godt å plaske rundt på flytemadrassen. Trym fikk endelig prøvd dykkermaske og snorkel i dag etter veldig god innsats og støtte fra pappa. Det er veldig skummelt å prøve noe nytt, men det ble som vi trodde- stor suksess!

Varmen her nede skaper forskjellige utfordringer i hverdagen. For eksempel så skrudde vi av varmtvannsberederen for et par uker siden. Nå fungerer BLÅ kran til varmt vann og RØD kran til kaldt vann. Dette henger sammen med at tanken til varmt vann står i skyggen, mens det "kalde" vannet står ute i sola. Det "kalde" vannet som blir varmet opp av sola, begynte å bli ganske
varmt for noen uker siden, og nå er det snart "skolde" temperatur!

Ett annet "problem" er å vaske klær. 40 graders vask eksisterer ikke lenger, og iallefall ikke "cold". Klærne blir desverre utsatt for høy temperatur om jeg vil eller ikke... Vil jeg vaske tøy på lav temperatur velger jeg å gjøre det tidlig på morgenen. Kanskje det har noe for seg? Jeg velger å tro det!

Jeg fikk noen tomatplanter av naboen tidligere, men de har rett og slett "brent" opp. Det
samme har pelargonia plantene som hadde vokst seg digre her i vinter. Nei, nå er det svært få blomster som overlever og det må være typiske "ørken blomster" ifølge gartneren.

Når temperaturen blir såpass høy, må vi sørge for å ha skygge tilgjengelig. I dag har vi derfor vært i souqen og fått bestilt skyggeduk tilpasset Xterra'n. Geir tok med seg "ingeniør tegningen" sin og har nå lagt inn bestilling... Duken skal vi hente på torsdag, og det passet perfekt mtp at vi skal på ørken tur fredag. Trolig den siste turen før sommeren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar