onsdag 23. mai 2012

Sandstorm igjen!

Vi trodde vi skulle få en lang pause fra sandstormene her nå som sommeren har kommet, men der tok vi feil. Her kommer sandstormene tydeligvis hele året, og det er desverre svært lite vi kan gjøre med det.

Planen min i dag var å ligge på stranda, men jeg meldte pass pga været. De andre jentene dro allikevel, og hadde hatt en flott dag! Ja, ja... Jeg kjørte gutta til skolen , og "fant" noen mammaer fra skolen som jeg drakk kaffe med. En spontan og hyggelig morgenstund...

Skolen har ett barnehjem på Sri Lanka som de samler inn penger til. De har hatt ulike måter å samle inn penger på, og noen eksempler er "non uniform day-pay 10 QR", og i dag salg av brukte leker. Gutta fikk derfor med seg noen penger i dag, for å kunne handle av elevene i "year 1". Når jeg hentet de igjen etter skoleslutt, var de skuffet over å ikke fått kjøpt seg noe... Det var tomt for leker rett og slett! Alle hadde med pengene tilbake igjen, så det får bli litt ekstra neste gang det er "innsamling".

Tage har hatt fotballtrening ute i sanden i dag, og jeg må si jeg var litt betenkt da vi kjørte avgårde. Det virket ikke som om at det var noen som holdt seg hjemme pga været, men Trym og jeg holdt oss inne i bilen. Trenger jo ikke utsette begge gutta for allergi...

Etter trening kjørte vi Tage til Marco for "sleep over". Gutta har nemlig fri i morgen og på søndag, en liten miniferie med andre ord. I morgen er planen å møte Marco, søsteren Mathilde og mamma'n Anna på Ceramic Cafe. Gleder meg til å se om vi kan få laget noe fint!

Neste torsdag har vi planer om å kjøre bil til Abu Dhabi! Å kjøre bil gjennom Saudi Arabia er ikke "bare bare" og det er litt av en prosess for å få papirene i orden. Akkurat nå er passene våre på den Saudi Arabiske ambassaden i Doha for å bli "godkjent og stemplet" for "transit visa" gjennom landet. Vi skal snart ut på en spennende reise!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar