mandag 30. april 2012

Blogg uten bilder...

I dag har Geir vært på flaskebutikken å vi har fyllt opp skapet! Ifølge kvitteringen fra "polet" kan han fortsatt handle for nesten 10000 kr denne måneden! Og det er etter å ha handlet inn alkohol for en lang stund fremover... Med andre ord er "kvoten" på kjøp av alkohol, avhengig av inntekten. Høres helt sikkert merkelig ut for dere der hjemme! Det gjør det jo egentlig for oss også.

Gutta kom hjem fra skolen i dag, med ett skriv om at torsdagens utflukt er avlyst pga varmen. De skulle ha "green picnik" i forbindelse med ECO WEEK. Da kan vi bare konstante at varmen er kommet for å bli, og den vil ikke gå nedover på termometeret på MANGE måneder. Det syntes jeg er litt "både og" kjenner jeg. Det er godt med sol og varme, men i lang lang tid fremover...?! Hm.. Vi får nå ett avbrekk fra heten i Norge til sommeren, så da blir det vel å nyte regn, blåst og surt vær.

Både i går eftermiddag, og i dag ville gutta gå til badebassenget å bade. Varmen vil nok gjøre ett utsalg på de etterhvert, men jeg kan ikke si at jeg har merket noe til det ennå. I eftermiddag var de uti vannet i to timer, og da hadde de "rosin hud" da de kom opp. Flere trekker til bassenget på eftermiddagen, og det blir ett samlingspunkt i compounden for noen av oss. Med tanke på hvor mange mennesker som bor her, er det få som benytter seg av badebassenget! Man går vel kanskje lei etter en stund...

På dagtid har jeg vært på besøk til Cicci i deres nye hus. Jeg trodde jeg skulle hjelpe til å pakke ut, men det ble med kaffe og prat. Uansett pakking eller ikke, det var veldig hyggelig.

I morgen skal jeg i Souqen å spise frokost med noen damer som bor i compounden. Jeg gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar