tirsdag 8. mai 2012

Trym og meg!

Fritiden min i dag var dedikert til utearbeid i form av vasking av bakhagen og takterasse. I stedet ble det kaffe med min kjære. En telefon fra Geir, med spørsmål om hva jeg gjorde for noe fornuftig, og om vi kunne møtes til en kaffe fristet selvfølgelig mer enn skitne fliser! Han hadde vært i møte med "storkunden" og var ikke helt fornøyd med resultatet.

At jeg da hev meg rundt, tok av arbeidstøyet og tok på penkjolen, for deretter å komme "ulende" i min GULE bil gjorde underverker. Ønsker jeg å tro iallefall. Sjokoladekaken og god kaffe bidro nok også til sitt!

Tage har vært med Marco hjem etter skolen, så Trym og jeg har "campet" sammen i eftermiddag. Jeg må fortelle de av dere som ikke kjenner Trym, at han har mye humor og kan være ganske morsom! I dag har vi ledd mye sammen. Så herlig det er å le sammen med sine egne barn. Å ha godt humør en en gave vil jeg påstå... Og man kan komme langt med det. Over til dagens latter! Gutta har leselekser hver dag, og de får nesten daglig med seg en ny bok som må leses og gjennomgås. I dag var det "Dad's grand plan". Trym leser bedre engelsk enn norsk, og med stor innlevelse. Det er stemmeskifte når han leser de forskjellige karakterene og grimaser "ut av en annen verden". Jeg lo, han lo og vi lo. Herlig...

Nå er gutta i seng. Tage utslitt etter å ha vært til Marco og spilt TV spill i hele eftermiddag. Ja, hva ellers kan man gjøre inne i 31.etasje i ett høyhus når det er 42 grader ute? Trym derimot avsluttet dagen i badebassenget sammen med kompisen. Jeg tror både han og Christian sovnet fort i kveld siden de startet dagen klokken 05 i morges...

1 kommentar:

  1. Så hyggelig med romantisk date. Du skriver så levende at jeg ser for meg Trym helt tydelig der han sitter og leser historier. Gutten har humor helt klart? Det kan jo være noe arvelig? I dag er vi også litt oppgitt over slurvete håndverkere - så det er altså ikke bare i Daqar. Hils alle der nede i varmen. Hilsen oss i regnværet. (Tor Gustav)

    SvarSlett