tirsdag 15. mai 2012

Spa...

Anne og jeg har hatt date sammen i hele formiddag! Med gutta trygt avlevert på skolen dro vi på "coffee morning" med flere andre mammaer fra skolen. Der var vi flerkulturelle i dag, og representerte Trinidad, Polen, Taiwan, Japan, India og selvfølgelig Norge! En tror kanskje at vi er forskjellig, men egentlig er vi ganske like når vi sitter å prater sammen.

Resten av formiddagen har jeg og Anne tilbragt på spa. Å ja, vi har det godt her i Qatar! Vi startet med steambad, fortsatte med jazucci og avsluttet med 60 minutter aromaterapi. Ah... Det er godt noen i familien jobber og holder hjulene i gang. Jeg har som dere forstår mer enn nok å fylle dagene med.

Jazucci, med utsikt over Doha Bay fra 26.etasje...

Geir er ikke ventet hjem før sent i kveld pga jobb. Flinke kjæresten... Gutta og jeg har vært å badet, og spist middag ved bassenget. Det er lett å bli bortskjemt her nede. En svenske som bor her i compounden sammen med familien, fortalte meg i eftermiddag at han vil ikke hjem igjen til Sverige etter å ha bodd 5 år i Qatar...

I morgen skal jeg være med Tage på Swimming Galla. Når jeg sier at jeg skæl være med på svømmestevne ser han rart på meg. "Svømmestevne?", "ja, det heter svømmestevne på norsk Tage"! Det er ingen av oss som vet hva eller hvor langt han skal svømme. Uansett vil han få en tøff konkurranse! Jeg gleder meg til å se han i aksjon.

På slutten må jeg ta med litt fra en samtale som vi hadde om trylling, i bilen på vei hjem fra skolen i går. Det har seg slik at det har vært talent konkurranse på skolen, og seieren gikk til en ung tryllekunstner. Ifølge Tage hadde han jukset! Jeg prøvde å fortelle at det er jo akkurat det trylling er... Juks, eller lureri eller magi eller? Forklar meg gjerne Tor Gustav... Alle fire gutta var deltagende i samtalen. Da jeg minnet gutta om tryllekunstneren Tor Gustav, en god venn av oss i Råde og sønnen Alexander skal jeg si at gutta ble ivrige. "Husker du den ballen som kom ut av øret æ?" sa Tage. "Skjønte ikke det altså" svarte Trym... Etter mye frem og tilbake, var de fire skjønt enige i at de to skulle ha kommet med trylleshow på skolen! Hint hint Tor Gustav...

2 kommentarer:

  1. Hørtes ikke dumt ut det med SPA og aromaterapi. Trylling ja - noe kan jo være litt juks av og til - men det er ikke det viktigste. Det viktigste er opplevelsen. Hvis dere får en god opplevelse av å bli underholdt, eller at dette var morsomt - da er det magi - et magisk øyeblikk. Det viktigste er ikke hva eller hvordan vi gjør det - men det magiske øyeblikket som du vil huske. Så - ballen som kom ut av øret - det øyeblikket var også magisk - noe vi husker. Aleksander har også kommet videre i talentkonkuranse på skolen - innen trylling. Det er jo magisk for hans gamle far. Så er det jo hyggelig at gutta fortsatt husker oss her i nord. Lykke til på svømmegalla. Tor Gustav :-)

    SvarSlett
  2. Magi ja.. Det er jo det det er, og selvfølgelig den gode opplevelsen! Så kjekt med Aleksanser da. Gratulerer med flinke gutten... Selvfølgelig husker gutta dere i nord. God dag!

    SvarSlett