tirsdag 1. november 2011

Hurra for Geir

Livet begynner å smile igjen.... Vi har fortsatt ikke netttilgang i huset, så nå skriver jeg noen ord i full fart mens vi spiser lunch i Souqen. Får inderlig håper det ordner seg snart... Jeg føler meg rimelig avhengig av å kunne kommunisere med omverden.

I dag har Geir bursdag og vi skal på The Pearli eftermiddag og spise middag. Gutta gleder seg vilt til å vise frem de store båtene til bestemor og bestefar.

Huset begynner å bli veldig levelig og bra;0)) nå sover alle i egne senger og vi kan sitte på verqndaen og se på blomster!! Hurra.. Ble superfint etter at vi hadde vært å kjøpt planter og blomster. Vi venter fortsatt på at gartneren skal plante i bakhagen, men det går seg til.

Vi har en mistanke omat huset ikke har vært bebodd tidligere, fordi nå har snart samtlige vasker og sluk blitt "tettet" med silikon. Rørleggeren sin bese venn!!! Det er stdig noen fra compounden som kommer innom å ordner noe. Det være seg lyspærere som må skiftes (rekker ikke opp, så må ha gardintrapp....), rør under vask som må tettes, stekeovn som ryker osv.... Litt start ro leker for å si det sånn.

I går var gutt og jeg på dagstur til Bahrain. Rimelig meningsløst.... Vi fløy en kort tur til nabolandet. Gikk ut av flyet og inn på flyplassen, en trapp opp og inn på flyet igjen tilbake til Qatar. Dette måtte vi gjøre for å få en måned til med oppholdstillatelse.... Vi får håper alle papirer er i orden snart, slik at vi slipper dette igjen. Gutta var like blide de, til tross for to timer forsinkelse på morgenen- mens vi satt i flyet og ventet. Litt pga mye flytrafikk, men mest pga en àraer i dishdash som ikke ville være med flyet allikevel og skulle av flyet midt ute på banen!!!! Da trodde jeg at jeg så feil..... Utrolig men sant.


Nå "løper" klokken og vi må ivei for å hente gutta på skolen...

9 kommentarer:

  1. Gratulerer men dagen til Geir!!!
    Fint å høre at ting i huset ordner seg:)
    Stor klem fra Christin

    SvarSlett
  2. Godt å 'se' deg igjen! Noe som mangler om jeg ikke får lest om dere i løpet av dagen:-) supert at det begynner å ordne seg i huset!
    Kos dere masse med bursdagsfeiring i kveld, hilse til alle:-) stor klem.

    SvarSlett
  3. Hei,
    Gratulerer med dagen, Geir.
    kos dere med bestemor og bestefar :)
    hils alle
    hilsen fra oss på Reff

    SvarSlett
  4. Grattis me dagen Geir!
    Artig å følge dere på bloggen.
    Hilsen Tone og Lasse:-)

    SvarSlett
  5. Gratulerer til Geir!
    Tenk da er det allerede et år siden vi var på "kalas"...tida flyr! Kos dere videre. Klem Astrid og co.

    SvarSlett
  6. Hei. Høres ut som du lever et heseblesende og spennende liv for tiden. Måtte se to ganger da du skrev "venter på GARTNER". Snakk om luksus tenkte jeg. Stor klem fra et varmt Trøndelag. 14 grader 1. november er ikke å forakte det heller:-)) Hilsen Ruth Ø.

    SvarSlett
  7. Gratulerer med gårsdagen Geir. Artig å følge dere på bloggen. Hilsen Ingvill og Frode

    SvarSlett
  8. Gratulerer så mye med dagen som var Geir. Med hilsen oss i Råde

    SvarSlett
  9. Hei igjen Lindis! Det var lenge siden jeg klarte å legge inn kommentar, men så endelig knakk jeg koden (oppgraderte nettleseren) og fikk det til igjen;-) Har fulgt dere siden start og koser meg med bloggen din. Jammen har dere opplevd mye på kort tid. Vi holder kontakten. mvh Lisbeth N(Intensiv)

    SvarSlett