tirsdag 29. november 2011

Sykkeltur....

Først må jeg beklage alle skrivefeilene i går..... Skulle nesten tro jeg ble servert alkohol på den Norske skolen, men det ble jeg altså ikke!

Geir har gitt meg pepper fordi han syntes han er altfor lite nevnt i bloggen. Vel, ja desverre det er et faktum. Jeg måtte jo spørre hva han savnet da?  Han syntes blandt annet at jeg kunne nevne hva han gjorde, feks  at han har vært i møte med manageren i compounden fordi feilene i huset ennå ikke er blitt utbedret, og at det er grunnen til at vi holder tilbake 90 tusen norske kroner!! (da er det nevnt). 

Kan jo ellers nevne at Geir var å fikk handlet alkohol forrige dagen. Med et depositum på 1500 kr og en "bunke" papirer var han velkommen inn i "elendigheten". Han kom hjem med "noen" liter vin og et par kasser øl. Alkoholutsalget er ikke stedet en er innom å handler så ofte for å si det sånn. Det var vistnok ikke en eneste araber i dishdash å se blandt reolene med alkohol.

Svinekjøtt har akkurat fått innpass til Qatar. Det selges "sammen med den andre elendigheten".  Ifølge Geir var det kun store baconbiter og middagspølser å se i kjølerommet da han var der. Trur dere det ble svinekjøtt i huset da? Nei nei nei.... ..savna ikke det han sa han, så da får vi klare oss uten da;o) Like blid jeg, har faktisk ikke savnet svinekjøtt en eneste dag etter at vi kom.

I dag tror jeg at vi fikk montert trådløst nett i huset. Det virker vistnok ikke før i morgen, så det blir spennende å se. Det har virkelig tatt tid... To menn fra Sri Laka kom i tretiden. Da hadde jeg ventet siden morgenen fordi jeg hadde fått beskjed om "early installation". Går ikke unna i det landet her altså!

Vi har også fått nye naboer i dag, og jeg hadde veldig lys til å gå bort til de å si "hei". Tenkte jeg kunne ønske de velkommen i compounden og ønske de lykke til med første måned!!!!!!! Jeg droppet det... og tror kanskje det var lurt.

Syklene har virkelig slått an. I dag fikk vi justert ned setene, og begge gutta var straks mer komfortable og fornøyde. Mest artig er det med Trym, som i utganspunktet ikke ønsket seg sykkel. De har sykla rundt i gatene og vært strålende fornøyde i eftermiddag.

Geir og jeg har vært og prøvd oss på squash i kveld. Kjekt å kunne trene sammen, og glimrende med squash siden det er en squashbane her vi bor. Guta var med og fikk prøve litt de også...

Desverre ingen bilder i dag, tom for strøm se'......

1 kommentar:

  1. Du for be GT ta ansvar for bloggen en uke, hadde vært spennende å se hvordan Doha er gjennom hans øyne. Arnfinn

    SvarSlett