onsdag 30. november 2011

Bursdagsforberedelser....

I morgen skal Trym feire 7 års dagen sin!! Jeg må si jeg grugleder meg..... Tidligere i høst var han veldig bestemt på at han ikke ville feire dagen sin her nede. Den skulle bestemt feires på Hvaler til jul. Vel, med engelsken kom også lysten til å holde bursdagsfest her hjemme i Doha. Ja, for det er jo her som er hjemme nå.....


Stas med ny sykkel

I følge Caroline (dansk venn) går det ikke an å unnlate "partybag" i bursdag. Disse godteposene syntes jeg ærlig talt ikke hører hjemme i et bursdagsselskap. Men, jeg har gått til innkjøp i år for første gang. Søren å, tapte den kampen gett..... Caroline og familien bodde i Oman forrige år (også i midtøsten) og det hadde blitt "ramaskrik" når ungene hadde etterlyst "partybag" og hun sa de ikke hadde det.... Jeg er ikke helt klar for rabalder pga en godteripose så jeg ga som sagt etter.

I kveld er bordet dekket og ballongene blåst opp! Ikke så fint som du får det til Tor Gustav, men jeg ble fornøyd med resultatet. Jeg kom over en "ballongpumpe" i butikken som jeg kjøpte, og den var jo helt konge. Slapp jo å holde på å besvime pga for lite CO2!

Geir kom hjem klokka ni i kveld! Da var bordet dekket, ballongene blåst opp og kjæresten (meg) desverre grinete pga plaskedammen på gjesterommet og ......

Ingrediensene til sjokoladekaken og gulrotkaken til Liven var nedskrevet på handlelisten i dag, men da jeg skulle slå opp de ulike ingrediensene i butikken var det kun et fåtall å finne i ordboken. Kjekt med pocketutgave, men det skorter tydeligvis på ordutvalget. Jeg tydde til ferdigpakke sjokoladekake mix og muffinsmix som alternativ. Why make life harder than it is???? Herregud, det er noe jeg burde funnet ut av for flere år siden......

Vel hjemme og med sjokoladekaken i ovnen ringte "han som skulle tette vannlekkasjen på taket" mannen på døren. Han var på taket i går og gjorde et stykke arbeid. Det stykke var lite for å si det sånn, for da vi gikk på gjesterommet i eftermiddag var det "innsjø" der igjen. Han virket temmelig oppgitt og mumlet bare "wov" å gikk sin vei. Siden har ingen her i huset sett han for å si det sånn. Da var det jo frem med bøtte og fille og tørke så klart. Og, trur dere ikke det var ny plaskedam igjen i kveld!!!!! Blir så grinete..... Må ta med at det regnet voldsomt i går kveld, men i dag har det vært opphold, så det er vel et lite basseng på hustaket kan jeg tenke meg!

Nok negativt for i dag... Da gutta kom hjem fra skolen var vi heldige å fikk være med å lage pepperkaker hos naboen. Kan ikke skrive at jeg fikk julestemning, men det var kjempekoselig. Tage vil gjerne at vi skal bake noen er hjemme også, og jeg som trodde vi kunne vente til vi kom til Hvaler.... Må nok spørre å låne formene til Anne;o))


Mattias, Trym og Anne


Christian og Tage

Fra kakebaking var det rett på fotballkamp med Tage. I dag spilte 8, 9 og 10 åringen sammen på lag. Det var mot de samme som sist uke, og jeg har en liten følelse av at de ønsket revansj! Det ble seier i dag også for EVO og Tage fikk satt inn et mål.

Etter skole, pepperkaker og fotballkamp var det rett i seng. I morgen blir det åpning av adventskalender som henger som dekorasjon i trappa. Gutta gleder seg;o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar