mandag 14. november 2011

Fotballkamp

I dag kom "big boss" med store planter... Vel, det vi si, han kom å fortalte at "big plants are coming in one hour". Og de kom de! Med tre gartnere. Må være såpass syntes jeg.... Tre gartnere var altså i den lille bakgården å planta 5 planter. Får inderlig håpe at de "store plantene" er fortvoksende.



Ikke akkurat som hjemme på Hvaler.....

Ellers så har jeg brukt litt tid på å vaske ut insekter fra kjøkkenskap og skuffer!! Uff å uff... Dere som kjenner meg godt, vet at jeg har rimelig "hetta" for småkryp. Forrige uke var det et par gutter her fra pestkontroll å spraya litt "her og der". Det har tydelig hatt effekt, for i dag oppdaget jeg diverse døde (takk for det) insekter i skuffer og skap på kjøkkenet. Da bars det avsted igjen da, for å klage min nød i resepsjonen i compounden. Samtidig som jeg minnet de om bad som lukter, gardiner som mangler og baderomsinnredning (!) som mangler. Puh!!

De ville sende noen å vaske på kjøkkenet, men jeg svarte høflig nei takk!! Måttte desverre minne de på at jeg syntes vaskerene i compounden er ubrukelige.... Herlighet altså. Må flire litt her jeg sitter å skriver nå. Så, da gikk jeg hjem til insektene og vaskebøtta da. Kjekt å ha noe å gjøre. Not!

Nå høres det ut som det er bare trasig her, men det er jo ikke det... Veldig mye bra her i compounden. Stort og deilig hus, veldig bra treningsfasiliteter og et stort flott basseng. Føler at vi er i "syden" når vi er der å koser oss. Der kan vi også spise lunch eller middag. Går vi tom for noe, har de en liten butikk her også. Der var Trym helt alene å kjøpte melk i går morges. Han er blitt kjempeflink til å snakke engelsk. Prater engelsk "som en foss", nesten hele tiden.


Deilig takterasse

Som jeg skrev forrige uke, falt temperaturen drastisk etter regnværet. Varmen har kommet tilbake igjen de siste dagene, og nå er det rundt 30 grader på dagtid og 25 på kvelden. Ble litt kaldt etter regnet syntes vi...

Så til dagens høydepunkt. Vi kjørte avgårde i god tid.... Det vil si 2 timer før kampstart. Det tar ca 15 minutter å kjøre dit vanligvis... I dag var jo ikke vanligvis! Vi brukte 2 timer, og fikk akkurat satt oss ned på setene da kampen startet. Vi fire blandt 25112 betalende tilskuere.


Stor stemning

Selve bilturen hjemmefra og til stadioen var et kapittel for seg. Det var tuting og tuting. Politi som omdirigerte trafikken og "flaggselgere" langs veien... Vi fikk kjøpt oss et flagg til meget redusert pris idet vi sprang inn porten til stadion. Etter å ha "dødd fra" bilen på et jorde....


Noen dere kjenner igjen?


Like før 2-0 målet....
Trym sovna halvveis ut i første omgang, men vi andre holdt oss våkne. En kamp hvor Brasil helt klart var best. Når vi gikk, 10 minutter før slutt, ledet de 2-0. Etter kaoset i trafikken på vei til kampen, valgte vi å gå før kampslutt...


Følger spent med......

To trøtte gutter er lagt til sengs, og vi to andre skal ta oss en øl!!

For de som øsker å se og høre fra dagens kamp, klikk på linken under....

http://www.youtube.com/embed/YLCNlvaul1w

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar