mandag 28. november 2011

Konsert med Jo Nesbø og Lars Jones


Måtte be om et bilde til bloggen......

I morges var jeg å drakk kaffe med Denise. Ei skotsk koselig dame som jeg traff sist vi var på båttur;o) Hun har også barn på Compass, og praten gikk i alt fra hvordan barna har det på skolen til stresset vi begge kjente da vi skulle pakke ned huset før avreise til Doha. Begge to hjemme alene med barna fordi mannfolka reiste før oss.....

Hun anbefalte et sted hvor vi kunne kjøpe sykler! Arabian Super Marked.... Oj oj oj. Det er butikken sin det. Det første jeg tenkte da jeg stoppet utenfor var at jeg ville vekke oppmerksomhet. Her var ingen blonde damer, brunetter eller damer med høye heler. Her var det menn, og nesten bare menn. Menn som ikke hadde sett "bare legger" eller lyshårede damer denne uken. Slik virket det som på meg iallefall. Det var riktignok et par damer som var sorte som natten, men de fleste var altså menn!


Kjekt med gode hjelpere

Det var en tre etasjes butikk med "alt mellom himmel og jord". Jeg fant syklene rimelig fort, og fikk hjelp med syklene til kassen- og ut i bilen. Nysgjerrigheten min ville gjerne ha meg med på en handlerunde, men fornuften sa "kom tilbake med langbukser, joggesko og gjerne en caps". Fornuften vant........

Synet til gutta da de kom hjem fra skolen og så syklene var helt fantastisk!!! "Elsker deg mamma" kom det spontant fra Tage. Kan til en viss grad forstå foreldre som kjøper ungene sine.... Syklene var faktisk en forsinket julegave fra fra farmor og farfar sist jul. Fjorårets julegave var egentlig en tampoline som skulle kjøpes og monteres hjemme på Skipstad i våres, men siden det ble bestemt at vi skulle til Qatar ble det ingen tramo men sykler her istedet;o))

Cecil barnevakten kom klokken alv fem. Gutta var nesten like blide da vi dro. Må si at jeg syntes litt synd om de som var overlatt til en nesten ukjent person. Det hadde gått veldig fint fikk vi høre da vi kom hjem.




Vi kosa oss... artige historier og gode gamle slagere fra De derre kom som perler på en snor. Rektor overrekte gave fra skolen, og passet samtidig på nevne at han var klar over at Jo Nesbø skal være gjest hos Senkveld om ikke lenge. Rektor Tor sa at han da regner med at Qatar Norwegian School vil bli nevnt........ Dere får følge med for oss;o)

2 kommentarer:

  1. FANTASTISK OG HERLIG !!! Tor Gustav

    SvarSlett
  2. For et spennende liv dere lever!! Så mye å oppleve og lære:) Denne tiden vil bli husket for resten av livet både av dere og av guttene deres... Jeg synes dere er utrolig tøffe. Og så morsomt å få følge med i bloggen, du skriver veldig godt Lindis. Stor klem fra kalde Nord (her har vi minusgrader og litt snø...)

    SvarSlett