søndag 13. november 2011

Tomt i huset.....

I natt kjørte jeg mamma og pappa til flyplassen. Det har vært så fint å ha de her. I dag har det vært stille i huset uten dem. Ingen mamma som satt i sofaen med strikketøyet da jeg kom ned trappa i morges, og ingen pappa ute i bakhagen med kaffekoppen og sigaretten.

Gutta har hatt siste feriedag, og vi har stort sett holdt oss hjemme. Ferien har vært total fri for lekser, så i formiddag har jeg vært matte lærer for gutta et par timer. Veldig kjekt å ha med bøker fra Floren skole. Når det gjelder matematikken til Tage her nede, må jeg spørre lærereren om han er registrert i riktig klassetrinn.... Seriøst sprang i så fall for han. "Midt i timen" ringte nabogutta på døra, men mamma Lindis sa at her er det lekser på gang. Gutta sprang over til Mattias og Christian så fort det "ringte ut" en halvtime senere!


Lekser....

Kloakklukten er fremdeles på badene, og ifølge en nabo er det et problem i compounden. Fy søren!!! Jeg får inderlig håpe at huset vi bor i, ikke lider av pemanent kloakklukt.... Smerte! Prøvde få hit rørleggeren igjen i dag, men han var "fullbooket" hele dagen. Sier desverre ganske mye syntes jeg. Men, i morgen kanskje?!

Jeg har lenge tenkt på om vi skal anskaffe hjelp i huset. Syntes jo egentlig at jeg burde klare det selv. Men, jeg har "kommet til fornuften" og anskaffet hjelp. Så, på tirsdag kommer det ei dame å skal vaske. Vi har avtalt at hun kommer to ganger i uken, 3-4 timer om gangen. Hun skal også være sammen med gutta når vi skal ut alene uten dem. Maiden til naboen spurte meg hvorfor vi ikke har "live in maid" i dag. Da jeg svarte at vi ikke har behov for det, så hun rart på meg....

Dette høres sikkert helt merkelig ut for mange av dere hjemme. Jeg tenkte jo selv at det var uaktuelt å anskaffe hjelp i huset. Vi merker godt at vi bor i et ørkenland. Bord og stoler ute kan vi tørke av flere ganger om dagen pga sanden som fyker... Innendørs blir det også fort støvete, og det henger også sammen med sanden som fyker inn gjennom utette vinduer og sprekker "her og der".

Jeg har også ventet på gartneren i dag. Da jeg etterlyste han, dukket han "plutselig" opp!! Han skulle komme tilbake neste uke med store planter sa han...... Vel, det sa du forrige uke også svarte jeg. "Boss no big plants" prøvde han seg med. "I call bigg boss" svarte jeg tilbake.... Så, i morgen kommer "big boss" klokken 10. Blir spennende å se "big plants" og "big boss" i morgen formiddag. Har jo ikke tid til å jobbe her nede jeg skjønner dere!

I morgen blir det hverdag og skole igjen. Og, sist men ikke minst forballkamp!!! Store og små gleder seg;o)

1 kommentar:

  1. Du verden. Jeg er stadig like imponert over hva dere får til, og hvordan hele familien tilpasser seg livet der nede. Jeg satt og ventet på bloggen for i dag, og nå kom altså dagens. Bloggen er stadig vekk høytlesning her hjemme. Vi gleder oss til fortsettelsen om Big Boss og Big plants. Jeg håper det ordner seg med lukta. Det er ikke morsomt. Skulle gjerne ha vært med på en slik ATV tur. Hils så mye, og tusen takk igjen for herlige skildringer. Håper vi kan sees når dere er i gamlelandet en gang.
    Hilsen
    Kjersti og Tor Gustav

    SvarSlett