mandag 21. november 2011

"Husoverhaling"

Vi har som dere vet flere utfordringer med huset.... Jeg tror jeg har tatt livet av de fleste insektene på kjøkkenet. Etter å ha brukt opp en hele sprayflaske med "Raid, kills all insects- kills fast" har de holdt seg borte. Må si jeg tenker litt på alle de som sikkert er døde og ligger et eller annet sted jeg ikke ser! Pestkontroll kommer å tar en ny runde på onsdag, og jeg må si det føles betryggende.

På slutten av forrige uke skrev Geir et brev til compound manager at vi vurderer å holde tilbake betaling dersom ikke utbedringene blir gjennomført.

Så i morges da jeg kom hjem fra trening, var det to "carpenters" som holdt på med å henge opp gardiner samt montere baderomsinnredning! Det var to "plummers" som utbedret (forhåpentligvis) kloakklukten på badene, samt en "overinspektør" som så til at det gikk ordentlig for seg.

Sist, men ikke minst en person fra security som var "over overinspektør". Sistnevnte ble dimittert da jeg kom hjem.... Jada, så nå gjenstår det å lukte om kloakkeimen forsvinner. Må si jeg er spent. Ytterdøren ble også demontert og gjort et eller annet med, samt at det ble gjordt noe med låsen fordi den har vært umulig å få låst opp og igjen av barnehender.

Senere på dagen kom det en annen inder å limte (!!) fast noen baderomsflis og fuga litt med silikon rundt baderomsinnredningen. Går unna med silikon her i landet tror jeg.....

I eftermiddag kom det to personer for å bytte en lyspære. Ikke to personer for å bytte to pærer, neida to personer for å bytte en pære. Etter dagens besøk er det ikke så mye som gjenstår på "listen vår".....

Eftermiddagen har gått med til å gjøre lekser... Tage hadde blandt annet en lekse som gikk ut på å finne ut hvilke typer emballasjer maten vår på kjøkkenet er pakket inn i. Ikke uventet "vant" plastikken...

Lekser....

I kveld ble det White Snapper til middag. Butikkene har et rikt utvalg på fisk og skalldyr. Vi har vært dårlig på å spise fisk her nede desverre, og noe av grunnen har vært min skepsis mtp varmen. I helgen fikk vi tips av Riya- ei kollega til Geir at de renser fisken for deg uten ekstra kostnad i butikken. Dette har jeg nå gjennomført med stor suksess.


Straks nattinatt

 

2 kommentarer:

  1. Så flott at ting ordner seg. God natt der nede i Doha. Kjersti og Tor Gustav

    SvarSlett
  2. Var det Svensker som skulle skifte pæra eller ;)Eller trøndere;) Hvor mange trengs? Fem! - En til å hold' i lyspæren, mens de fire andre sitt' og drikk' karsk til rommet begynn' å gå rundt!Ha en fin dag :) Klemmer!

    SvarSlett