torsdag 3. november 2011

Tilbake på nett......

I dag har vi endelig fått innstallert internett i huset. Utrolig hvor avhengig jeg har blitt av internett er nede. Vi mangler fortsatt tråløst nett, men det går da fint med stasjonær pc også.

I dag er det en uke siden vi flyttet inn i huset. En uke full av utfordringer....



Nesten fullastet....

Jeg er nå rimelig lei av å klage på vasker som lekker, lyspærer som må byttes, planter som skal plantes, vann som renner gjennom tak osv osv... I morges våknet Tage av at det dryppet vann i senga hans!! Jeg tror de i compunden er like lei av at jeg kommer og klager, som jeg er av å gå dit bort. Det har blitt noen tårer i fortvilelse siste uken desverre.......

Mamma og pappa har ikke fått sett så mye av Doha og Qatar, men det har vært fantasisk å ha de her disse dagene. Vi fikk vært på The Pearl og feiret Geir på dagen hans, og gutta syntes det var stas å vise frem båtene.


Fornøyd gjeng.



Fine mamma og pappa.




Bursdagsgutten;0)

Vi har også fått kjøpt og ordnet med en ekstra bil nå. Veldig deilig å slippe å hente Geir på jobb.... Har skrevet tidligere at jeg ikke er så opptatt av bil, men må ærlig innrømme at en Touareg er bedre å kjøre enn en Polo!

I går var vi å så på Tage sitt lag spille kamp mot Al Arabi Sport Club. Veldig artig!!! Tage var heldig å fikk satt inn to mål, ett på straffe etter å ha blitt taklet. Usikker på hva resultatet ble, men det ble seier;o)



Spente gutter som skal spille kamp.....



Spente gutter som skal se på kamp....




Klar for å ta straffespark.



Seier'n er vår.
 Må fortelle en artig historie fra kampen. Som jeg tidligere har skrevet, og mange av dere vet, ber muslimene fem ganger om dagen. Den ene gangen er klokken fem. Klokken fem spilte gutta kamp, og da ble kampen stoppet!!! Jeg mener stoppet! Pause rett og slett. Ikke pause i kampen pga pause, men pga bønn. Vi trodde vi så feil, men det gjorde vi altså ikke.... Så, klokka fem samlet araberne i dish dash, arabere i treningstøy og noen av gutta som spilte seg, og ba sammen  midt på fotfallbanen. Litt av en skue!

I araber verden er det nå Eid al Adha. En feiring som alle muslimer i hele verden feirer. De feirer Abraham som ville ofre sønnen sin....... Gutta har nå fri fra skolen frem til mandag 14 november, og Geir har fri til torsdag neste uke. Vi gleder oss stort alle sammen over å ha ferie nå.



 

3 kommentarer:

  1. Hei Lindis
    litt av en kamp, hils Tage og gratuler han med seieren :) Nyt ferien alle sammen!!
    Stor klem

    SvarSlett
  2. Hej, så koseligt att ha besök hjemifra...Det vet jag allt om ;). väldigt snygg tröja du har :). Kram Jenny

    SvarSlett
  3. Artig artig, følger stadig med vet du. At fotball er en internasjonal sport er spennende, med unntak av USA hvor soccer er "jente sport". Jeg digger spesielt at Trym ikke gidder å jage lær kuler, men for all del Fredrikstad trenger raske treff sikre føtter. Hils gubben les GT

    Arnfinn

    SvarSlett