søndag 20. november 2011

Grønn terasse....

Det er søndag 20 november og jeg har vært å kjøpt planter til terassen. Høres sikkert rart ut Karin, men jeg syntes det høres rart ut når dere hjemme skriver om julegateåpning som nærmer seg og rimfrosten som sitter på hustakene...... Kontrastene er store.

Beate, ei venninne i Trondheim skriver til meg at det må være utfordrende å ikke være på "autopilot" slik en lett kan bli i en travel hverdag hjemme i Norge. Her er jeg definitivt ikke på autopilot. Ei heller lever vi i en travel hverdag. Jeg føler jeg har masse tid. Tid til meg selv, tid til gutta og tid til Geir. Sistnevnte skulle helst ha sett at jeg skrev på bloggen på dagtid, men det har blitt slik at jeg gjør det på kvelden etter at gutta er i seng....

Jeg kjørte feil et par steder for å finne plantemarkedet. Det er et stort markedsområdet hvor det selges frukt, planter og dyr!! Jeg forvillet meg inn i området hvor de solgte dyr, og det ville jeg helst ha unngått!! Uff å uff..... Stakkars dyr. Burde stoppet å tatt et par bilder, men jeg følte meg rimelig beglodd så jeg ønsket å komme meg bort så fort som overhode mulig. Det var meg blandt hundre indere og arabere- bare menn så klart! Ikke så rart de kikket på meg kanskje??

Omsider fant jeg butikken jeg lette etter....

Doha's svar på Plantasjen


Min gode plantehjelper....

Jeg fant noen planter i "virvarret", fikk de pottet om i større potter og kjørte hjem med fullstappet bil. Det var så vidt jeg så ut av vinduene. Det vil si jeg så ut av vinduet på min venstre side, men ut gjennom de andre var det veldig dårlig sikt.



Vel hjemme

Plantene kom seg opp på verandaen like hele. Fin vekttrening..... bare dumt å be om hjelp;o)

Tage har som sagt vært hos Marco i eftermiddag. Der har de blandt annet bada og kosa seg i 39 etasje..... Geir var på jobb til han henta Tage, så Trym og jeg har vært home alone;o)

Vi har bada til en forandring, og Trym fikk favoritten til middag. Han har også hoppet fra stupebrettet i dag. Etter å ha dykket i boblebadet kom det følgende kommentar "det er som i en vaskemaskin under her- kuult altså".







Nå skal vi sette oss ut på grønn terassen;o))))

2 kommentarer:

  1. Hei Lindis. Er utrolig morro å følge deg på bloggen. Det er ikke mye som minner om julestemning her heller. Har baka lefse, ellers er alt kaos som det bruker å være, iallefall i min heim.Ute er det bare vått og grått. Ikke tegn til snø enda, men den kommer vel.
    Ha ei fin uke. Klem fra Ruth Ø.

    SvarSlett
  2. Hei ser at dere kosser dere ,erdet deilig å bade Trym ?Her regner det.Vt har spist ribbe i dag ,tar jula litt tidlig .Her er alt bra .Ffk vant 3-1 over aalesund.Ha det bra klem tante

    SvarSlett