onsdag 23. november 2011

Hvitt hus....

Dagen startet med Assembly for de miste barna på skolen. I dag var det EAL Assambly (barna som har engelsk som "ekstra" språk). Flere av barna som har EAL var med å deltok i underholdningen på scenen. Trym var med i stor grad;o) Han ymtet frempå i morges om at han grudde seg litt og ikke hadde så lyst. Jeg prøvde avledningsmetoden, og den fungerte bra i dag.


Year 1 og year 2

Vel overstått fremføring.....
 Flinke skolebarn, og flere av de pratet ikke Engelsk da de startet på skolen i midten av september. Det var utdeling av "Golden cards" og sertifikat, og Trym fikk sertifikat i dag for flott innsats i Engelsk! En stolt Trym som tok imot av rektor. Tage spurte meg i eftermiddag hvorfor Trym får diplom "hele tiden"... Han har nå to mens Tage har en! Jada... Han tenker ikke på alle de som ikke har fått noen.....


Stolt Trym

Etter Assembly gikk turen til Aspire Academy, women's fitness. Aspire er en av verdens største ledende idrettsinstitusjoner. Utrolig men sant. De driver med "alt mulig"..... Jeg har forsøkt bli medlem en stund, men stått på venteliste! Endelig i går ringte de, så i dag har jeg fått meldt meg inn og kan begynne å trene 1.desember. Det gleder jeg meg veldig til;o)) Det kan jeg trene frivekter, gå på forskjellige timer i sal, spinning osv.... Og sist men ikke minst bli kjent med noen andre damer.

Etter å ha vært der, måtte jeg kjøre rett hjem for å kunne ta imot de som skal montere trådløst nett, samt en fliselegger/murer....

Det som møtte meg da jeg kom hjem var en inder som hadde demontert 6 flis i stua. Trur dere han hadde dekket til møblene da??? Neida, men han hadde lukket igjen dørene og var veldig fornøyd med det! "Fytti inni granskogen" som det så ut. Hele huset var dekket med lyse lyse grått støv. Til og med det innerste badet oppe i 2.etasje var støvbelagt... Kjente angstanfallet komme, men klarte å besinne meg. Han skulle ordne med cleaners når han var ferdig sa han. Vaskere fra compounden er som dere vet ikke så velkommen i huset.....

Det ble til at jeg brukte dagen til å vaske selv. Det var den treningen. Siste finish av gulvene (måtte ta de selv et par ganger først), samt et gjestetoalett i første etasje overlot jeg til vaskerene i compounden. De kom klokka 1730 etter å ha mast på de to ganger. Smerte... Ikke ble det bra heller!

Trym har vært med Rune hjem fra skolen i dag, så Tage og jeg har vært alene. Han har ikke det samme behovet for mamma'n sin som Trym, så Tage har jeg knapt sett i eftermiddag. Han har vært ute å lekt, og vært sammen med Mattias og Christian.

Geir har det litt roligere på jobb om dagen, men det er fortsatt mye å gjøre. Det er mye møteaktivitet har jeg inntrykk av. Han sier han trives og det er jo viktig. Spesielt siden har lange dager. Etter at vi flyttet bruker han også mer tid i bilen iløpet av dagen. Ikke så stas akkurat det da....

Legger meg tidlig i dag. Sliten av all vaskinga........    

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar