fredag 18. november 2011

"Doffen daua- igjen...."

Tage har hosta og vært forkjølt i flere dager nå. Han ble nok smittet av Trym, som var syk tidligere. De siste nettene har vi våknet av den kraftige hostingen hans, og i morges ville han ikke på skolen. Vi kjørte nå avgårde allikevel, og når skoledagen var over hadde det gått greit! Han er nå på bedringens vei tror jeg....

Jeg har vært i Souqen og spist lunch med de norske damene. Benyttet samtidig anledningen til å kjøpe fisken jeg hadde lovet Trym. Den ene ble til tre, samt en håv!! Kjekt å ha håv- både til å ta ut levede fisk når vi skal vaske akvariumet og til å ta ut fisk som har tatt kvelden....

I følge mannen i fiskebutikken skal det være nok å vaske/bytte vann i akvariumet en gang i måneden. Vel, det er når en tar ut filteret og vasker det en gang i uken. Det har jo ikke vi gjordt da... så, da ble det den o`store vaske eftermiddag. Dere treger vel ikke gjette hvem det var som vaska.....


Vaking av akvarium på guttebadet


Nyvasket akvarium og nye fisker. Hva mer kan en ønske seg? Vel, at de lever kanskje... I løpet av et par timer var den minste fisken dø. Kan kanskje ha en viss sammenheng med at jeg kjøpte fiskene før jeg spiste lunch, og at at vi satt ute i 35 grader et par timer.....



Venteplass....


Tage sine skilpadder bør, som jeg har skrevet om tidligere få nytt vann daglig. Den store skilpadda sluker tørkede reker og de to andre får knapt smuler... ikke nok med det, men den bæsjer seriøst mye! Æsj.. Nå har Tage begynt å spare til et stort akvarium som de kan flytte til. Lurer på hvem som skal holde det i orden?



Tage og Brutus

På kvelden var vi invitert til middag hos Linda, Torkell , Thea og Sara. Alle kosa seg seg.... Det var deilig grillmat ( blandt annet svinekjøtt og Gilde grillpølser!!), gode barnevitser og morsom høylytt latter til langt på kveld.... Neste gang får bilen stå! Trym sovnet på sofaen like før midnatt, men Tage og jentene holdt det gående.






Artig med vitser

1 kommentar:

  1. Hei på dere! Jeg har faktisk en viss erfaring med gullfisker;) Jeg hadde en rund fin liten bolle med to til tre gullfisker. Dessverre endte de sine dager med buken i været, èn etter èn.. Jeg skjønte ingenting, jeg fulgte "boka" i forhold til fôring og reingjøring. Min venninne Elisabeth konkluderte etterhvert at jeg var vel ivrig med rengjøringen. Hun hadde mye bedre erfaring med å la det "skure og gå", og skifte vann kun et par ganger i måneden...
    Jeg sluttet å kjøpe nye gullfisker når jeg gikk tom for navneforslag....;( Beate

    SvarSlett