tirsdag 15. november 2011

Hushjelp

I dag vet jeg nesten ikke om jeg har noe å skrive om, men noe blir det.....

Hjelp i huset. Ikke "hjelp!" insekter eller "hjelp!" kloakklukt, men rett og slett hjelp i huset. Cecil heter hun og kommer fra Filipinene. Ei blid dame som bor i huset rett over gata. Hun skal komme på tirsdag og lørdag å vaske rundt huset.

Må si jeg har vært litt spent på hvordan dette kommer til å bli. Jeg er desverre altfor nøye med rengjøringen.....  Etter en runde i huset, og info "med teskje" om at doklut er doklut, og "hade på badet" med det vannet etterpå var hun klar.

Jeg "rømte" huset og spylte bakgård, takterasse og gårsdplass. Da gutta kom hjem var hun ferdig med første etasje. Gutta ville svært gjerne opp, men nei! vi holdt oss nede med leksearbeid til hun var helt ferdig. Har ikke planer om å holde oss hjemme hver gang hun er her.

Må jo innrømme at det var ganske deilig å slippe å vaske selv. Bare toalettene (5 stk) og bidèene (3 stk) er en jobb i seg selv. Hvem i all verden har så mange toalett og bidèer i Norge? Vi var fornøyd med to stk toaletter på Hvaler- begge i glimrende stand (takk for gode håndtverkere Rune). Her tror jeg kanskje grunnen kan være at jo flere toaletter en har, jo større er sjansen for at ett er i orden!!!

Jeg hadde ikke så høye forventninger til hvor rent det skulle bli, så jeg ble positivt overrasket. Tror det blir bra. Så for 120 kr ble huset rent!

Husdyr er fortsatt veldig stas. Skilpaddene får daglig nytt vann, og imens vi vasker karet og bytter vann, går skilpaddene rundt i bidèen. Fiskene derimot er blitt fra 6 til 5 i dag.... Trym ble selvfølgelig veldig lei seg da Tage kom å sa at den ene fisken satt fast i pumpa med halen..... Vel, satt fast og satt fast! Når det er sagt, kom det frem til slutt at det værste var de 5 Rialene (8 Kr) han hadde brukt opp på å kjøpe fisken. Jada. Jeg har lovet å spandere en ny, og i morgen får vi vaske akvariumet.

Til slutt vil jeg nevne igjen, for de av dere som ikke vet: Dere kan legge inn kommentar under anonym. Enkelt å greit;0))

3 kommentarer:

  1. Ååååå...lite misunnelig på den hushjelpen!! (selv om jeg ikke har 5 toaletter og 3 bideer) og så 120 kr a gett... DET hadde vært noe. Jeg jobber med saken å få Jostein til å gå med på å ha vaskehjelp, foreløpig uten resultat, men det kan hende pipa får en annen lyd når jeg er ferdig med svangerskapsperm og vi begge skal jobbe 100%...jaja.. fortsatt god kveld!!!

    SvarSlett
  2. Hei Lindis:)Stakkar lille fisk ,de tåler ikke mye nei,men det fins fler i butikken jo:) Ungene koser seg tenker jeg!Er det veldig varmt nå? Her er det kuldegr.men sol,deilig! Jeg har polsk maler om dagen,maler alle tretakene mine,nå blir det pent til jul!! Flink maler til kr 160. i timen ikke dårlig vel?? Det ser koselig ut i leiligheten deres ,legg ut flere bilder,morsomt å se hvordan dere har det vettu! Gro har vært lenge dårlig hun har lungebetennelse men er vel på bedring nå,slitsomt med en liten syk krabat i tillegg. Jeg koser meg i 50% og har kjøpt meg en liten hund,ut på tur a
    aldrig sur:)) Kos dere i varmen og gratulerer med vaskehjelp:) klem Elisabeth E

    SvarSlett
  3. Hei!
    Morsomt og følge dere, må le av alt som skjer og gullfisk er såå trist. Rolf.jonas på 16 hadde det når han var 5-6 år og like ulykkelig hver gang en døde..og det gjør de jo.. Kos dere videre, les bloggen min så kan du virkelig sette pris på varmen. Klemmer fra Karin.. Doffen har daua ;)

    SvarSlett