onsdag 29. februar 2012

And the winner is......

Må først skrive at dette kommer til å bli ett skryte innlegg av Tage, så de av dere som syntes det blir litt for mye "Tage" får hoppe av her....

Et fantastisk vær dannet fine rammer for en vellykket idrettsdag. Vi møtte opp klokken halv åtte, men første øvelse var ikke i gang før klokken halv ni. Da hadde tre indrere jobbet iherdig med å prøve å få rengjordt tribunene uten helt å komme i mål....

Tage sin første øvelse var 800 m. Det skulle egentlig ha vært 1200 m, men lengden ble redusert med en runde av ukjent årsak. Han la ut i rask tempo, holdt farten og kom i mål 200 meter før nummer 2! Det hadde vært atig å fått vite tiden han løp på, men jeg ville ikke mase å spørre for mye.... Ble litt nok utover dagen for å si det sånn.

I ensom majestet mot mål




Andre øvelse var stillestående lengde, som han også vant med 1,55 m. Kun to hopp og første ble dødt, så det var bare å "kline" til andre gangen. En av de kvinnelige lærerene var ivrig å ville hoppe når gutta var ferdige. Det fikk jeg jo med meg, så jeg ropte små tøff fra sidelinjen "go on, and I beat you". Vel, hun hoppet og fikk målt lengden før jeg hoppet og fikk målt min. Jeg vant med 1,75 m. Dette sier vel egentlig bare at ingen av oss er de helt store til å hoppe, men artig å vinne ja. Ikke så rart at jeg syntes det er kjekt med idrettsdag........

Øvelse nummer tre var å løpe over noen små hinder frem og tilbake fem ganger. De løp to og to sammen, så det var vel ikke så rart at Tage slo jenta han løp sammen med.


Klar igjen....

Etter dette var egentlig Tage ferdig med sine øvelser. Jeg måtte spørre om han ikke skulle løpe stafett, men fikk til svar at andre barn måtte få slippe til..... Ingen problem med å forstå det!

Jeg viste det gjenstod 100 m også, og gikk igjen til læreren å sa at dersom de trengte noen på laget til å løpe kunne Tage stille... Jada! Jeg ville jo så gjerne se Tage løpe en kort distanse også, siden jeg vet at han er rask. De "åpnet" opp for flere løpere tror jeg, så han fikk løpt. Det ble rett og slett "parkering" av de andre i heatet.... Tror vel egentlig at både farmor og jeg var like stolt som han av dagens resultater.

Etter 100 m ble det "jaggu" stafett også! Tror de ville at flest mulige skulle få gjøre mest mulig på slutten av dagen. Tage fikk pinnen 10 meter bak løper nummer en, og hadde et godt utgangspunkt. Med meg "gapende" på siden med beskjed om å ta han igjen, kunne vi se han løp seieren i mål.


Stafettseieren i sikte


Tage og Marco

Det første han sa på vei til bilen da vi var ferdig var "jeg orker ikke å gå på fotballtrening i dag". Da svarte mamma Johansen at "etter en hvil på sofaen er du klar igjen gutten min".

Det ble fotballtrening, og ingen merket eller så antydning til at Tage har vært i farta i hele dag. Nå er det straks middag og vi venter Geir hjem hver øyeblikk. God kveld alle sammen.

2 kommentarer:

  1. Hærlig. Guttene har vært utrolig flinke. Det er lov å skryte og være stolte av barna, og dette var jo en helt utrolig fin bragd. Syns jeg ser deg også stå å hoje for hele forsamlingen. Kjempebra. Tor Gustav

    SvarSlett
  2. Så utrolig atrig med Tage, skjønner godt at du er stolt, Lindis! Beate

    SvarSlett