torsdag 2. februar 2012

Fortsatt sandstorm

Ny dag og nye muligheter! I morges startet jeg dagen meg å gå rundt i compounden. Jeg klarte også å informere et par filippinske maider om at vi var interessert i hushjelp... "Hello, looking for househelp!!! Villa 19, send them over..." vel, vi får se om det blir noen ny hushjelp fra compounden. Historien er jo den at første hushjelp flyttet, andre hørte vi ikke noe mere fra, og tredje gav ikke beskjed om at hun ikke kunne komme og fikk av den grunn fyken... Så, da har vi rykket tilbake til start!!!!

Det endte med at jeg ringte til et rengjøringsbyrå i dag, så får vi se...

Sandstormen roet seg i natt, og i morges var jeg på takterassen og spylte bort et par kilo med sand!!!! Da jeg var ferdig, begynte det søren meg å blåse opp igjen!!! Gratulerer med sandstorm og sand som legger seg som ett hvitt belegg over hele huset. Dere tror det ikke før dere ser det!!!! Vinden skal visstnok vedvare....

Torsdag og helg. Herlig.... Gutta har vært på svømming, og etterpå møtte vi Geir å spiste middag på libanesisk resturant. Blir mye "utespising" her..... Gutta fikk tilbud om overnatting til Mattias og Christian i natt, og det var ikke nei i deres munn. Plutselig var vi barnløse en natt! Hva skal vi gjøre??

Trøtte på slutten av uka, og mest klare for en film på sofaen. Men, her sitter vi fortsatt hos Anne og Glenn Tore (i huset hvor gutta sover) og klokka er midt på natta.... Filmen får vi ta en annen dag, og vi skal tømme glasset før vi vender nesa hjem til senga.

Kan bare konstatere at vi har det fint her i Doha! I morgen skal vi på picnik med "Norsk i Qatar" og på kvelden får vi middagsbesøk. Livet smiler!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar