fredag 17. februar 2012

Varmt!

I dag har det vært VARMT. Tage og jeg kjente det allerede i morges klokka halv åtte da vi var på vei til fotballtrening. Midt på dagen var det 29 grader. Luftfuktigheten er ikke komme opp i "umenneskelige" verdier, så det har vært en varm og deilig dag.

Mens Tage trente, benyttet jeg også anledningen til å bevege meg litt. Formen er litt redusert, så det ble gange og ikke løp. Helge treningen til Tage foregår inne på området til American School of Doha, og i dag var det også baseball trening på området. Det var artig å se hvor ivrige foreldrene til disse gutta var. Amerikanere vil, og blir sett og hørt!!

Vi fikk en mail fra en av fotballtrenerene i Evo i begynnelsen av januar. Der stod det at Tage var "Invited to attend the senter of excellence session" på fredager. Hverken Geir eller jeg har vært helt klar over hva dette er..... Vi har tenkt at Tage har vært heldig som har fått tilbud om en ekstra trening i uka, og ferdig med det. I dag fortalte en pappa meg at gutta som trener der, er på "the academy" på EVO. Vi normenn kjenner jo ikke helt disse engelske begrepene, men ifølge pappa'n på treninga er det her de beste av de beste gutta er! Litt skryt her nå, men det må jeg bare få lov til...

Vi ser jo at Tage utvikler seg på fotballbanene her nede, og det er flott at han får disse mulighetene. Stolt av han vet dere!! Drømmen om å bli proffspiller lever ennå i Tage, og i dag fortalte han at en lagkamerat hadde sagt at han er "king of defence".......  Lenge leve drømmen. Jeg har sagt klart ifra at jeg fortjener litt for trofast oppmøte og god lisseknyter!

Resten av dagen har vi vært hjemme, og jeg tror spesielt at Geir har hatt godt av det. Både han og jeg har "hangla" en stund med forkjølelse, så en rolig "hjemmedag" har vært deilig.

Familien Iversen kom å spiste grillmat med oss i eftermiddag. Er så fint å ha de her, og både vi voksne og gutta har glede av hverandre. Gutta leker og ser hverandre stort sett hele tiden, og spesielt Trym og Christian har "funnet hverandre". Artig å høre på mye av det de prater om når de leker.


Kjekt å dele ørepropper og høre på musikk

Om få timer kommer Lars Thomas, svigermor og TUSSI!! Tussi ble nemlig gjenglemt på Bukkholmen i juleferien!

I morgen blir det en liten ørkentur. God helg hjemme, og Siri: du kan grille på vinteren også;o))

3 kommentarer:

  1. Hei Lindis! Morsomt å høre om gutta som er så flinke,du blir nok Fru Riise nr 2 skal du se,stå på:)klem elisabeth E

    SvarSlett
  2. Veldig moro å lese om hverdagen din, godt at dere trives så bra. Kos dere masse med besøk, klem Heidi og gutta:)

    SvarSlett
  3. Så gøy med fotballen, Tage er jo helt klart et talent :) Husker første kampen han spilte på 01, scora masse mål og vi fikk høre at han var 2 år yngre!? Gikk da i 1. klasse! Elia går på FFK sitt keeperakademi, trening en gang i uka, trener 1 time keepertrening og 1 time turn det er hos Nedre Glomma Turnforening på Activesenteret. Det er gøy når de får det til :)
    Kos dere med besøk!
    klemmer fra Karin!

    SvarSlett