torsdag 9. februar 2012

Tage "sleep over"

Dagen startet klokken kvart over fem i morges. Da var "naboen" allerede i full gang med dagens første bønnerop. Siden jeg ikke la meg før kvart over ett i natt, var det litt tidlig å starte dagen. Jeg kjenner det nå kan du si!

Tage har deltatt på assembly i morges, og det var gjeng flinke elever med engelsk som "additional languages" som underholdt oss. Mattias nabogutten imponerte som konferansier! Fra assembly gikk turen rett hjem til sofan en halvtime. Digg!! Skulle gjerne ha lagt der lenger, men pliktene kalte......

Før lunch med norske gjengen var jeg hos "kompisen" og fikk sjekket firehjulstrekket på Xterra'n. Jeg kjørte til garasjen med gutta som sjekket KIA'n for en stund tilbake. Kompisen kjente meg jaggu igjen. Ikke dårlig! Han var ikke vanskelig å be om å sjekke firehjulstrekket. Jeg tenkte med skrekk og gru tilbake på forrige kjøretur med han, men satte meg inn og lenket meg fast. En rask tur rundt i området konstanterte at alt er i orden. Kontrollpanelet viser at trekket er koblet inn til tross for at det ikke er det... Men sånn er det vistnok bare. At vi må sette bilen i nøytral og holde inn bremsene når vi skal koble inn firehjulstrekket forteller brukerhåndboken ingenting om... Men, nå vet vi. Og alt skal være i orden. Det ligger nemlig ann til en ørkentur førstkommende tirsdag, så da får vi se.

Deltagelsen på lunch med norskegjengen var ganske redusert i dag, og jeg har en STOR mistanke til at det har en viss sammenheng med øl drikkingen i går kveld..... Noen var kanskje mer
slitne enn andre i dag.

I kveld kjørte jeg min tredje tur til skolen i dag. Siste turen var for å kjøre Tage til overnatting på skolen. Det har vistnok blitt en tradisjon at fjerde trinn på skolen overnatter. Tage syntes det var stor stas, og det var aldri noe spørsmål om han ville eller ikke.... Han tok til og med med seg "Gillegill" (kaninen) da vi dro. Jeg syntes det var veldig rart å kjøre hjem derfra og tenke på at han skal sove der i natt! Veldig rart, men samtidig godt å se at han er trygg, har det bra og at han trives på skolen. I morgen er det tidlig på'n å hente igjen. Senest klokken åttehar vi fått beskjed om.

Geir, Trym, Christian og jeg har akkurat spist indisk take away. Utrolig deilig å få god og billig middag lever på døra. Nå sitter gutta, inkludert Mathias å ser film mens jeg blogger og Geir ser på "siste nytt i Qatar....."

I morgen skal vi ha barnevakt fra 1200-1700. Da skal vi og 13 andre på champagnebrunch på Intercontinental. Vi GLEDER oss veldig!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar