mandag 6. februar 2012

Syk kjærest

Geir var ikke i form i går kveld. Han "slurpa" i seg et par gram C vitaminer, brusetabletter (medbragt fra Norge, kjøpt i Sverige) i ett glass vann før han la seg. Aircondition på soverommet ble værende avslått i natt for å ikke fremprovoserer mer sykdom!

Han dro av avgårde på jobb, men kom hjem midt på dagen og fant senga! Der har han vært det meste av dagen. Uff, får virkelig håpe han blir fort frisk. Trym sa i eftermiddag, at "pappa må bli frisk og gå på jobb, for hvis ikke blir vi fattige"...... Ja, ja... Skal tidlig krøkes!

Jeg har hatt vaskedag idag. Ikke lystbetont men høyst nødvendig. Bare så synd det er et evighetsarbeid som jeg ennå ikke ser noen ende på foreløpig. Rengjøringsbyrået jeg kontaktet har jeg ennå ikke hørt fra, så jeg tror jeg får ringe de igjen i morgen for å sjekke status. Å ikke være fornøyd med vaskehjelpen, ikke ha noen en kan stole på ol, er vistnok ganske vanlig her i Qatar. Tenkte kanskje derfor et byrå kunne være tingen. Vi får se...

Det ble ingen tur til skredderen i dag, men det får bli en annen dag. I morgen skal jeg være med gutta på "Swimming Galla" i svømmehallen som gutta svømmer i hver torsdag. Det er skolen som inviterer til en dag i svømmehallen, og det skal være diverse svømmekonkurranser. Elevene er delt i fire lag: nord, sør, øst og vest. Både Tage og Trym er på lag vest. Jeg og forhåpentligvis mange andre mammaer blir med å heier, og jeg har satt av dagen. De skal møte opp klokken 0745, og gallaen skal være ferdig 1230.

I eftermiddag har gutta vært å feiret 10 års dagen til Mattias på "Jungle Zone". Det er et lekeland som ligger like i nærheten av her vi bor. Gutta satt på med bursdagsbarnet både til og fra bursdagen, så Geir og jeg har hatt eftermiddagen og kvelden alene. Geir kom ned å la seg i sofan utpå kvelden, og vi har sett film og spist indisk take away....

2 kommentarer:

  1. Stakkars Geir. Hils så mye og si god bedring fra oss. Han må skynde seg å bli frisk så dere ikke blir fattige. Det var en god refleksjon fra et barn. Utrolig å lese om svømmingen til guttene. Det er stor forskjell det i fra ett år siden ja.
    Tor Gustav

    SvarSlett
  2. Du får hilse GT og ønske han god bedring, i solidaritetens navn har jeg ligget under dyna siden mandag. men skal på jobb i morra.

    Arnfinn

    SvarSlett