mandag 13. februar 2012

Roser...

Først vil jeg takke for koselige kommentarer på bloggen. Tor Gustav; alltid kjekt å høre fra deg, glad i dag! Merete; kjempekjekt med kommentar, og så koselig at du også følger med oss her nede. Stas!

Jeg må jo først fortelle at kjæresten kom hjem med roser i dag.... Litt usikker på om det er fordi jeg ble litt skuffa i går, eller om det er pga Valentines dag i morgen. Jeg velger å tro det er fordi jeg fortjener det!

I morges kom det en mann å skulle vaske huset vårt. Etter tre damer er jeg ikke akkurat imponert, så hvorfor ikke prøve en mann denne gangen tenkte jeg. Han hadde det fryktelig travelt med å komme igang, og jeg fikk så vidt fortalt han min bekymring om "en vaskeklut på toalettet, og bare bruke den der" før han la ivei opp trappa. Da jeg kom hjem, var huset stort sett rent og pent. Det virker på meg som om ingen klarer å vaske rene gulv her nede!!! Svarte, så irritert jeg blir.... Premenstruell i tillegg gjør ikke saken bedre!

Jeg sendte følgende melding til sjefen i firmaet jeg har leid inn til vaskejobben: "Hello. I am not satisfied with the cleaning of the floor. I expect that to bee improved!". følgende svar tikket inn på telefonen etter ett minutt: "Sorry mis i will go talk to him and see whats wrong ok thanks to contact me have a nice day". Så da får vi se på torsdag, hva som blir utfallet når han har vasket da. I dag endte det med at jeg vaska over gulvene selv. Kjekt med
vaskehjelp! Må le litt også, for jeg skriver og skriver om disse vaskehjelpene jeg aldri blir fornøyd med.....

Gutta har har vært kledd i rødt på skolen i dag. En "annerledes dag" i bekledning, og grunnen var for å samle inn penger til et prosjekt i Afrika...... Dersom de kledde seg i rødt måtte de ta med 10 Rialer (15kr) eller mer til innsamlingsaksjon. I følge Trym hadde de fått inn mye penger i klassen hans. Stolt og fornøyd gutt da han kom hjem. Begge gutta hadde på seg landslagsdrakten til fotball gutta i dag!

Mens gutta var på skolen har jeg vært å handlet og fått fylt opp skuffer og skap. Vi holder på å forberede oss til besøk. Jeg var også innom en bilrekvisita butikk å fikk kjøpt en dekktrykksmåler som er kjekk å ha når vi drar i ørken. Jeg ønsket også å kjøpe en lang stang/antenne til å feste på bilen til samme formål. De hadde antenne, men da de skulle feste den på bilen ved å borre ett hull i taket på bilen fikk jeg litt "hetta". Borre hull??? Eh... "no no no".... " I have to call my husband...." Geir ble helt oppgitt da jeg sa de hadde tenkt å borre hull i taket. Jeg kjørte derfra med dekktrykksmåler, men uten antenne.

Grillsesongen er i gang for fullt, og i dag ble det fisk. I morgen er det "National sports day" i Qatar, og "alle" har fri. Fra og med i år, er det blitt en offisiell fri dag på denne dagen. Andre tirsdagen i februar hvert år! Det skal være ulike sportsarrangementer rundt omkring i byen, og det oppmuntres til å fokusere på sport! Vi syntes vi fokuserer på det gjennom hele året, og tar en tur til sandkassen istedet. Det ligger ann til at vi blir 6-7 biler som kjører innover i ørken i morgen på Valentines dag.

I morgen kveld får vi middagsbesøk, så det er bare å henge med..... God kveld!

4 kommentarer:

  1. hallo kjære L
    godt å høre at du får fyra grillen, det er noe annet enn hva vi surrer med på hvaler....
    har hengt borte i "ballbingen" på 01-trening, lett snø og minus 1. Alle gutta er i form og storkoser seg på trening. Kos dere på ørkentur i morgen og nyt livet :) hils til de små fra F & H! stor klem fra meg

    SvarSlett
  2. Så mye rart du opplever Lindis! Moro å lese:)

    SvarSlett
  3. Endelig klarte jeg å legge inn en kommentar hos deg...juhu:)

    SvarSlett
  4. Takk for koselig tilbakemelding.
    Tor Gustav

    SvarSlett