tirsdag 28. februar 2012

Blodprøve

I dag har jeg vært på shopping med svigermor. Det vil si, jeg har fulgt etter henne som har shoppa... Nella var godt fornøyd med dagens fangst, og med halve prisen av hva hun betaler i Norge for Mexx tøy måtte hun til slutt forlate butikken for å ikke tømme kontoen helt.

Lunchen tok vi i sammen med Geir hos "tyrkeren", stamstedet vårt for lunch. Der hadde servitøren bare gode ord å si om både Geir og meg til svigermor, så han sikra seg litt tips i dag å den luringen....

Dagens store happening var å få lurt med gutta til Doha Clinic for å få tatt blodprøve. Jeg hadde litt dårlig samvittighet da vi kjørte til byen med beskjed til gutta om at vi skulle "ordne noen ting". Jeg var fullstendig klar over hvordan de ville reagere når jeg fortalte at de måtte ta blodprøve, så jeg ville ikke at de skulle grue seg unødvendig lenge. Etter alle vaksiner siden i høst er de svært lite glad i å bli stukket!

Trym skjønte fort tegningen da vi stoppet bilen. Jeg forsvant og ble borte en liten stund for å sjekke om gutta kunne komme inn med en gang for å ta blodprøven. Det var to lite samarbeidsvillige gutter som ble med inn igjen gjennom døra til klinikken. Etter å ha gjennomført hele seansen som tok ca 15 minutter måtte de, ifølge de selv få premie! Jeg måtte spørre når det skal bli slutt på "premie belønning", og fikk da til svar fra Trym at det måtte det ALDRI bli slutt på.












Det ble premie på Burger King mens gutta boys vaska bilen vår. Fra hamburger spising dro vi til Aspire Park for å møte Geir. Der løp hele familien Johansen sammen i 1,4 km. Da var Trym fornøyd og ville at vi skulle gå å møte farmor som kom bak oss i løype. Tage løp med Geir ett lite stykke til før han også kom tilbake til oss andre.Veldig artig å kunne gjøre en slik aktivitet sammen, og det var mange som smilte lurt til oss da vi kom løpende forbi. Geir og jeg tenkte begge at gutta begynner å bli STORE.

I morgen skal Tage delta på idrettsdag på skolen. Da er det de eldste barna på skolen sin tur til å konkurrere. Dette skal foregå på utendørsbanen til Aspire, og svigermor og jeg blir med å heier på laget "West" og Tage.

1 kommentar:

  1. Hærlig uttrykk Trym hadde når han ventet på legen. Så litt mer fornøyd ut ved maten. Det med kjærestekveld er viktig - Det så ut som om det var to som var fornøyde der også. Jeg fikk også en ide til hagen vår - fontene tunell. Meget bra. Tor Gustav

    SvarSlett