søndag 12. februar 2012

Klassetur med Trym

Siste skoleuke før "half term holiday" startet i dag. Hurra, for snart får vi besøk av LarsThomas og svigermor. Jeg har vært med klassen til Trym til Qatar Convention Center i formiddag. Denne utflukten er en del av prosjektet "buildings" de har jobbet med den siste tiden. Dette enorme senteret som er det største konferanse senteret i midtøsten, åpnet offisielt i desember i fjor. De har brukt 5 år på byggingen. Her foregår det messer og konferanser i stor skala. Vi var blandt annet inne i en bankettsal som kan ta imot 7000 gjester. Rundturen ble avsluttet med is og donots til stor glede for store og små.









Etter en koselig formiddag med klassen til Trym, kjørte jeg til skredderen nede i sentrum. Eller retter sagt skredderene, for det er nemlig tre stykker der... To av de er veldig ivrige og prater, mens hans tredje er mer opptatt med symaskinen! I dag leverte jeg et par skjorter som Geir skal få sydd inn. Jeg hadde også med meg stoff til to skjørt og en kjole de skal sy til meg. Det blir spennende å se resultatet når de er ferdig. Jeg ble målt både her og der, så det skal ikke stå på at de ikke hadde målene mine....

Før jeg henta gutta, møtte jeg Geir og spiste lunch på et hotell i nærheten til jobben til Geir. Dette er en av godene med å bo her nede syntes vi begge to. Det å kunne møtes midt på dagen å spise lunch sammen veier litt opp for den kortere eftermiddagen vi har sammen. Innimellom blir jeg ganske frustrert av at Geir jobber mye og kommer sent hjem!! 




I eftermiddag har det gått i litt lekser og mye legobygging. Nystekte boller og kanelsnurrer har vi også spist på morsdagen.... Til tross for at ingen her i huset vet at det er morsdag i dag. Vet ikke om jeg skal le eller gråte for akkurat det! Uansett, gratulerer med dagen til alle mammer og god kveld til alle sammen.

2 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med dagen!!! Du fortjener virkelig roser ! Tenk på minnene og erfaringene barna dine får takket være deg! Jeg følger med dere hver dag! Denne bloggen blir gull verdt for dere senere! Jeg skrev selv blogg da jeg var i Afrika, fin å ha å se tilbake på. Lykke til videre! Hilsen Merete F

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye med morsdagen - for å unnskylde oss gutta litt er det nok ikke lett å huske på det for en gutt - mann i Doha - og det er nok slik det bare er. De setter pris på deg for det - det vet jeg. Kjempekoselig med slike lunch treff. Maten så jo ikke så verst ut heller. Lykke til med ukas gjøremål. Tor Gustav

    SvarSlett