torsdag 23. februar 2012

Siste feriedag

I morges kjørte jeg ut av compounden før Geir. Jeg hadde en avtale hos bilverkstedet klokken 0700, og fem over sju stoppet det en minibuss utenfor verkstedet og slapp ut gutta som skulle på jobb! Halvannen time senere var bilen ferdig, og jeg 150 Rialer (225 kr) fattigere. Da hadde gutta på verkstedet byttet olje og oljefilter, samt sjekka et par lamper som blinket og byttet en lyspære. Neste service, på 40 tusen km må jeg ut med 1800 Rialer (2700 kr) kunne de fortelle meg!

Venterommet på medisinsk undersøkelse i går.....
Fra bilverkstedet gikk turen til der jeg var å gjennomførte medisinsk undersøkelse i går. Etter å ha stått i kun en kø i dag, fikk jeg beskjed om at røntgen var ok, men blodprøven var ikke ferdig analysert. Jeg stusset jo på det i går, at jeg kunne komme tilbake for resultat allerede i dag.... Så da må det bli ny tur igjen på mandag.



Formiddagen har vi benyttet ved bassenget,og vi føler vel egentlig at vi har hatt litt "sydenferie" denne uken. Det har vært mye sol og bad, og Trym har stort sett vært i bassenget hele tiden. Jeg var innom å kjøpte ett par flytemadrasser på vei hjem i formiddag. De har svigermor og jeg nesten blåst ut lungene våre på å få fylt opp! Gutta har hatt det veldig artig med madrassene, så det var vel verdt all blåsingen.

I eftermiddag møtte vi Geir på Katara, en "kultur by" i Doha. Her gikk vi en tur å kikket, før vi spiste middag.

Doha skyline i bakgrunn



Vi fikk deilig nystekt brød, rykende varmt fra ovnen. Damen på bildet under satt å formet små brød og stekte de på en formidabel måte. Vi ble alle sittende å glo på hvordan hun formet de små brødene med hendene.




I morgen er planen å besøke et av fortene her i Qatar. Hvilket har vi ikke helt bestemt oss for!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar