torsdag 1. mars 2012

Residence permit

I går gikk den midlertidige oppholdstillatelsen til gutta og meg ut her i Qatar, og tror dere ikke det ble innvilget permanent oppholdstillatelse i dag!!!! Hipp hipp hurra... Det tok "bare" 6 måneder! Så nå har jeg fått meg gyldig ID kort og greier.

I dag har det vært grått og varmt ute. Grått fordi himmelen og luften har vært full av sandstøv, og varmt fordi temperaturen har vært godt over 30 grader på dagtid. Temperaturmåleren i bilen til Geir viste 31 grader klokken 1730 i kveld.

Den grå himmelen har bare blitt mørkere og tettere utover dagen, og i kveld var det så ille at jeg vurderte det til helseskadelig å sitte ute å spise! Spyling og vasking av bakhagen var til ingen nytte desverre. Etter 10 minutt var det tykt lag med sandstøv overalt igjen. Dere tror det ikke før dere får se det!!!!!

Svigermor og jeg har vært på lunch med norskegjengen i dag, og vi har kost oss begge to. Fra lunch gikk turen til å hente gutta på skolen, og videre til svømmetrening. Når jeg "lander" der på benken ved bassenget torsdags eftermiddager senker helgeroen seg.....

Begge gutta utvikler seg i svømming. Trym er som en fisk og vi ser knapt hodet over vannet på svømmetreningen. Utrolig at det bare er noen måneder siden han ikke kunne svømme.

I morgen skal svigermor, Geir og jeg på champagnelunch. Gutta skal være hjemme med barnevakt og er like blide for det. Da blir det nok RELAX på gutta tenker jeg...

Takk igjen til alle dere som følger oss på bloggen. I går var det 130 sideanvisninger, og det syntes jeg er veldig artig. Tor Gustav,- du er kongen til å kommentere!

Alle kan kommentere som "anonym", og da trenger dere ikke logge dere inn som bruker. Trykk deretter forhåndsvisning for å se om dere faktisk har fått skrevet kommentar. Til slutt, skriv
gjerne hvem dere er i kommentaren. Lykke til hvis dere føler for å skrive noe....

3 kommentarer:

  1. Ütrolig artig å følge dere, Lindis! Er innom hver dag for å se ;) Her hjemme begynner det å bli vår. I dag har jeg sittet en stund på verandaen med en bok og Kristian har fått huske litt i huska som henger der. Deilig!!

    SvarSlett
  2. Hei Lindis!! Du må gratulere Tage så mye.....det er jo kjempeflott. Gleder meg til å vise Herman & Felix om de flotte resultatene til Tage - vi er kjempestolte over vår lille venn i Qatar!!!!!!!!!!!! Gratulerer med oppholdstillatelsen, så deilig.... men husk dere skal tilbake til oss :) kos dere på lunsjen i morgen! hils alle dine :) klem

    SvarSlett
  3. Tusen takk for den kongelige tittel. Du er jo selv helt konge - til å skrive. Gratulerer så mye med oppholdstillatelsen. Dette nærmer seg jo behandlingstiden til NAV. Tor Gustav

    SvarSlett