søndag 26. februar 2012

Manicyr og pedicyr

I dag var det velkommen til hverdagen igjen, og det syntes vi alle var veldig greit. Lars Thomas reiste hjem i dag, og det var to trøtte menn som stod opp kvart over fem i morges! Hjemreisen hadde gått fint i følge Geir, som pratet med ham da han hadde landet på norsk jord.

Fikk et hint om at jeg ikke skriver så mye om Geir.. Beklager! Han har fortsatt lange dager på jobb, og jeg har litt vanskelig med å akseptere akkurat det... 45 timers uken blir som regel lenger for å si det sånn. Jeg syntes det er litt dumt fordi jeg ikke tror det er helt sunt i lengden, litt mer dumt fordi jeg er mye alene med gutta, men mest dumt fordi han går glipp av tid med gutta og meg. Egoistisk? Ja, kanskje. Jeg har jo ferie hele året som Lars Thomas sa.... Vel, det er jo ikke akkurat sånn da.

I natt har det regnet kraftig, og samtidig med sandstorm kan dere kanskje tenke dere hvordan det blir!? GJØRME!!! Det så ut ut det hadde vært "gjørmekrig" da jeg åpnet utgangsdøren i dag. Bilen, gata, terassen, huset, ja overalt var det grisete. Etter en løpetur i morges var det rett i bakhagen å finne hageslangen. Et par timer med spyling gjorde susen. Svigermor sier hun overhodet ikke hadde trodd det kunne bli så fort støvete, og ihverfall ikke så gjørmete her før hun kom hit. Velkommen til Qatar....

Svigermor og jeg har vært å tatt hånd- og fotpleie i formiddag. Det begynte så veldig bra med fotbad, håndbad, filing og rensing. Alt som hører til når man steller negler på hender og
tær. Svigermor fikk neglelakk på sine negler, og jeg skulle ha fransk manicyr. Føttene ble bra, men fingrene... Første forsøk, tørket aldri og måtte ta det av. Ny runde, tørket heller ikke og av med det også. Kjekt å gå å få stelt neglene. Not! Som jeg har skrevet tidligere, har jeg små bekymringer her i Doha.... Jeg har ikke fått primadonna nykker, men å betale for en tjeneste som ikke blir bra utført er uaktuelt. For å gjøre en lang historie kort, ble vi ikke fornøyd........ Og aromaterapien vi skulle komme tilbake for neste uke ble avlyst!

Vi rakk akkurat hjem til gutta kom fra skolen. Begge godt fornøyd med dagens skoledag. Trym hadde ikke presentert PowerPoint presentasjonen om Hvaler, men det blir vel senere i uken. Tage kom hjem med skriv på at han var tatt ut på skolelaget til "Compass International Schools' Athletics Team", year 5&6. Trodde kanskje ikke det gikk så lenge han går i year 4, men tydeligvis. Jeg ble nå iallefall veldig stolt og glad på hans vegne. De skal å konkurrere
allerede i morgen på en annen skole i Doha, så svigermor, Trym og jeg får være heiagjeng! Fortsettelse følger..

Nå er det middag!

1 kommentar:

  1. Hei dere i utlendighet :))Må si dere har det deilig,hånd og fotpleie høres godt ut selv om ikke neglelakken tørker:)) Her har vi nydelig vår vær om dagen,hadde med ungene til gamlebyen i dag ,mata ender og kosa oss i sola! Gro og fam.skulle på en strand å grille med venner :)Vi venter på sommeren nå,var en tur i camping vogna og sjekka leget...fant noen muselorter naturligvis ,vet ikke hvor de kommer seg inn,svina!!Kos å følge dere ,leser hver dag bloggen din:)Kos dere videre og send litt varme hit,hils mann og barn ,klem Elisabeth E

    SvarSlett