søndag 5. februar 2012

Handletur i Souqen

Etter skoletransport og trening i morges, gikk turen til Souqen. Planen var å få kjøpt stoff til et par skjørt.

Jeg gikk innom en stoffbutikk, to stoffbutikker osv.... Utvalget i Souqen er enormt, både i mønster og kvalitet. Selv om utvalget er stort, er det vanskelig å finne noe som riktig faller i smak! Vel, valget falt til slutt på et par forskjellige stoffer. Ett med og ett uten mønster... Ali klarte å "lure" meg til å kjøpe det ensfargede! "This is beautiful colour to you". Jeg blir "solgt" tvert noen sier "beautiful"....

Jeg benyttet også anledningen til å kjøpe fire fisker og en ekstra pumpe til akvariumet Trym. De forrige fiskene (alle 14!, eller var det 12?) ble også kjøpt i Souqen. Jeg tenkte at jeg iallefall skulle handle i en annen "butikk" i dag. Etter å ha passert titalls "butikker" med fugler i alle farger og fasonger, kunne jeg skimte et par akvarium inne i en "butikk".

Problemet mitt, ble at jeg ikke turte å gå inn!!!! Først trodde jeg at Abdullah butikksjef var "ute til lunch", fordi det stod et digert stativ med en giga papegøye og to normal størrelse papegøyer rett foran inngangsdøra. Etter å ha stått å sett inn en liten stund, skimter jeg Ali butikksjef inne i butikken. Jeg ropte inn til han "do you want customers or not"??? Han skjønte ikke hva jeg mente..... Ikke før jeg bad han pent om å flytte stativet fordi jeg var redd Ara og søstrene skulle angripe meg.....

Det ble kjøpt fisker med hjem, og akvariumet ble fylt med flaskevann etter anbefaling fra Abdullah. For mye klor i vannet tar livet av fisken!! Det var kanskje forklaringen på den høye dødsraten av fiskene vi har kjøpt tidligere da???

Trym ble superfornøyd med fire store fisker. Lenge leve fiskene.... Får håpe han ikke våkner av pumpe lyden i natt, for den høres godt.

I Doha har vinden stilnet og solen begynne virkelig å varme igjen. Tror det går mot varmere tider...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar